• Odwiedziło nas: 493204 osób
  • Do końca roku: 158 dni
  • Do wakacji: WAKACJE!!! dni
Środa, 2017-07-26
Imieniny:
Anny, Mirosławy

Sześciolatki do szkoły

Jesteś tu: » Strona startowa » Dla rodziców » Sześciolatki do szkoły

Od 1 września 2012 zostanie wprowadzony obowiązek szkolny dla wszystkich 6-latków.

·      Jeżeli Państwa dziecko rozpocznie naukę w szkole 1 września 2011 r.

to będzie się uczyło wg nowej podstawy programowej dostosowanej do indywidualnego rozwoju każdego dziecka.

·      Szkoła zapewni:

 

- ciekawe i skuteczne metody pracy z dzieckiem,

 

- przyjazny klimat,

 

- wyposażenie sali sprzyjające nauce i zabawie,

 

- naukę języka obcego i zajęcia pozalekcyjne,

 

- rozwój zdolności i zainteresowań dziecka,

 

- opiekę w świetlicy.

Bezpieczeństwo w szkołach

 

Od 1 września 2011 roku dzieci z klas pierwszych, wymagające opieki poza lekcjami, będą mogły skorzystać z opieki organizowanej podobnie jak w przedszkolu.

§   Poszerzona będzie działalność opiekuńcza szkoły poprzez organizowanie świetlic dla najmłodszych np. w salach lekcyjnych.

§   Program wychowawczy szkoły będzie zawierał  tematy opieki  nad młodszymi kolegami.

 

Podstawa programowa  klasy I
szkoły podstawowej

 

- Wyodrębnienie treści nauczania dla  I klasy szkoły podstawowej, ma zapewnić ciągłość procesu edukacji rozpoczętego w przedszkolu, kontynuowanego w szkole podstawowej.

- Istotnym zadaniem szkoły jest realizowanie programu nauczania skoncentrowanego na dziecku, na jego indywidualnym tempie rozwoju i możliwościach uczenia się.

- Edukacja wczesnoszkolna ma łagodnie przeprowadzić dziecko
z kształcenia zintegrowanego do nauczania przedmiotowego w klasach IV – VI.

 

 

 

SZEŚCIOLATKI CHCĄ SIĘ BAWIĆ… W SZKOŁĘ

 

NA SUKCES DZIECKA SKŁADA SIĘ WIELE CZYNNIKÓW. ISTOTNYM JEST DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA- OKREŚLONA POZIOMEM ROZWOJU, KTÓRY CZYNI DZIECKO PODATNYM NA UCZENIE I ZAINTERESOWANIE CZYNNOŚCIĄ UCZENIA. WAŻNĄ CECHĄ JEST UMIEJĘTNOŚĆ RADZENIA SOBIE Z TRUDNOŚCIAMI

I WYTRWAŁOŚĆ.

OKRES KSZTAŁTOWANIA SAMODZIELNOŚCI

I ODPOWIEDZIALNOŚCI ZACZYNA SIĘ ZNACZNIE WCZEŚNIEJ NIŻ W WIEKU SZKOLNYM. RODZICE, KTÓRZY STAWIALI DZIECKU WYMAGANIA, UCZYLI SAMOOBSLUGI, SPRZĄTANIA ZABAWEK, POMOCY W OBOWIĄZKACH DOMOWYCH, MOGĄ ZE SPOKOJEM UFAĆ, ŻE ICH DZIECKO PORADZI SOBIE Z TRUDAMI SZKOLNYMI.DZIECKO, TAK JAK DOROSŁY, WYKONUJĄC ZADANIE SAMODZIELNIE, NABIERA PRZEKONANIA O SWOJEJ WARTOŚCI I MA SATYSFAKCJĘ Z TEGO, CO ROBI. JEŚLI MU SIĘ TEGO ODMAWIA, POJAWIA SIĘ BIERNOŚĆ, ZALEŻNOŚĆ, TENDENCJA DO NISKIEJ SAMOOCENY.

SZKOŁA JEST TERENEM I OKAZJĄ DO KSZTAŁTOWANIA ODPOWIEDZIALNOŚCI

I KOMPETENCJI W RÓŻNYCH DZIEDZINACH, POPRZEZ ZMAGANIE SIĘ Z TRUDNOŚCIAMI I RADOWANIE SUKCESEM. POBYT DZIECKA W SZKOLE, ZDOBYWANIE WIEDZY, KSZTAŁTOWANIE NOWYCH UMIEJETNOŚCI, NIEODŁĄCZNIE ZWIAZANE JEST Z POKONYWANIEM TRUDNOŚCI. WŁAŚCIWA POSTAWA RODZICÓW, ZACHĘCAJĄCA DO ZMAGANIA SIĘ Z TRUDNOŚCIAMI, POBUDZAJĄCA DO AKTYWNOŚCI POZNAWCZEJ I SZUKANIA ROZWIĄZAŃ, OWOCUJE ROSNĄCĄ DOJRZAŁOŚCIĄ SZKOLNĄ.

 

RODZICU PAMIĘTAJ:

JEŚLI WOBEC DZIECKA PREZENTOWANA JEST NADMIERNA OPIEKUŃCZOŚĆ, PRZEJAWIAJĄCA SIĘ WYRĘCZANIEM, ROZWIĄZYWANIEM JEGO PROBLEMÓW, TO WÓWCZAS MIMO ODPOWIEDNIEGO POZIOMU ROZWOJU, DZIECKO NIE PRZYJMUJE NA SIEBIE ZADAŃ ROZWOJOWYCH, OCZEKUJĄC STAŁEJ POMOCY. TAKA SYTUACJA WPŁYWANA KSZTAŁTOWANIE U DZIECKA LENISTWA I WYUCZONEJ BEZRADNOŚCI, CO WOBEC ZADAŃ ZWIĄZANYCH Z REALIZACJA OBOWIAZKU SZKOLNEGO JEST NIEWŁAŚCIWE.

DZIECKO JEST W STANIE BARDZO WCZEŚNIE, NAWET PRZED SIÓDMYM CZ SZÓSTYM ROKIEM ŻYCIA, WCHŁONĄĆ I POSŁUGIWAĆ SIĘ WIEDZĄ ORAZ UMIEJĘTNOŚCIAMI Z ZAKRESU NAUKI CZYTANIA CZY MATEMATYKI.PRZEJŚCIE DZIECKA Z PRZEDSZKOLA DO SZKOŁY TO BARDZO TRUDNY MOMENT, KTÓRY PSYCHOLODZY I PEDAGODZY NAZYWAJĄ PROGIEM. NIE JEST JEDNAK TAK, ŻE SIEDMIOLATEK JEST GOTOWY ROZPOCZĄĆ NAUKĘ W KLASIE PIERWSZEJ, A SZEŚCIOLATEK NIE. MIĘDZY DZIEĆMI ISTNIEJĄ NIEZALEŻNE OD WIEKU INDYWIDUALNE RÓŻNICE, DOTYCZĄCE POZIOMU ROZWOJU POZNAWCZEGO, EMOCJONALNEGO I SPOŁECZNEGO.