• Odwiedziło nas: 496103 osób
  • Do końca roku: 135 dni
  • Do wakacji: WAKACJE!!! dni
Piątek, 2017-08-18
Imieniny:
Bogusława, Bronisława

Przedszkole talentów

Jesteś tu: » Strona startowa » Programy realizowane w naszym przedszkolu » Przedszkole talentów

 

 

Konkurs przeprowadzony został w okresie od 18 stycznia 2016 r. do 30 września 2016 r. Przedszkole nasze wykonało zadania przewidziane regulaminem konkursu i otrzymało tytuł „Przedszkole talentów” .

Celem konkursu było rozwijanie potencjału dzieci, ich zainteresowań oraz talentów. Przedszkole powinno uczyć kreatywności najmłodszych poprzez wskazywanie możliwości rozwoju i poszukiwanie różnorodnych rozwiązań.

Przedszkole przystępując do konkursu przyjęło na siebie zadania, których wykonanie było oceniane przez jury punktowo, w skali od „1″ do „10″. Warunkiem do otrzymania tytułu i dyplomu „Przedszkole talentów” było uzyskanie co najmniej 80% punktów za 10 zadań. Nasze przedszkole uzyskało 10 pkt.czyli 100%

Zadania konkursu „Przedszkole talentów”:

  1. Przeprowadzenie dnia talentu w przedszkolu, podczas którego dzieci będą mogły zaprezentować swoje talenty, np. muzyczne, taneczne, gimnastyczne, plastyczne… Ocena na podstawie wyników głosowania/prac plastycznych/zdjęć przesłanych do jury konkursu.
  2. Przedszkolne mistrzostwa w grach edukacyjnych”- zorganizowanie gier i zabaw kształtujących umiejętność dodawania i odejmowania u dzieci. Ocena na podstawie wyników, prac plastycznych /zdjęć przesłanych do jury konkursu.
  3. Przeprowadzenie przedszkolnego konkursu recytatorskiego pod hasłem „Brzechwa i Tuwim dzieciom”. Ocena na podstawie sprawozdań/zdjęć przesłanych do jury konkursu.
  4. Zorganizowanie wycieczki po okolicy pn.: „Poznaję swoje otoczenie”, która ma na celu wyuczenie nawyku wynajdywania charakterystycznych punktów, mogących ułatwić odnalezienie się w różnych miejscach. Ocena na podstawie sprawozdania, prac plastycznych /zdjęć przesłanych do jury konkursu.
  5. Kształtowanie odporności emocjonalnej dziecka, ze wskazaniem sytuacji przyczynowo-skutkowej (np.: „kto pierwszy na mecie” – gra planszowa lub zajęcia ruchowe z wyścigami par; wysłuchanie słuchowiska, a następnie wskazanie kolejności zdarzeń na podstawie pytań opiekuna). Ocena na podstawie informacji, prac plastycznych /zdjęć przesłanych do jury konkursu.
  6. Poznaję kształty i figury geometryczne” – zaktywizowanie dzieci do rysowania i wyklejania figur ze wskazaniem wielkości przedmiotu. Ocena na podstawie prac plastycznych /zdjęć przesłanych do jury konkursu.
  7. Zainicjowanie zabawy „Mój mały sklep” mającej na celu przybliżenie wiedzy związanej z objętością i wagą danego przedmiotu/artykułu oraz ilością danych przedmiotów jednego rodzaju na półce, jak
    i klasyfikacją (rodzaj, barwa, wielkość, kształt, ciężar, warzywa i owoce, słodycze…). Ocena na podstawie sprawozdania, prac plastycznych /zdjęć przesłanych do jury konkursu.
  8. Dziecko w uporządkowanym świecie – dostrzeganie powtarzalności następujących po sobie: pór roku i dni, dat w kalendarzu… Ocena na podstawie informacji, prac plastycznych /zdjęć przesłanych do jury konkursu.
  9. Przeprowadzenie zajęć w formie teatrzyku z wykorzystaniem zabawek przedszkolnych lub samodzielnie wykonanych pacynek nt. kontaktów z nieznajomymi. W starszej grupie można wprowadzić elementy dramy. Przedstawione sytuacje mają na celu zachowanie daleko idącej ostrożności w kontaktach z nieznajomymi, którzy proponują poczęstunek, chcą poznać nasz adres, odprowadzić, coś ciekawego pokazać, wybranie plastycznych /zdjęć przesłanych do jury konkursu.