• Odwiedziło nas: 493233 osób
  • Do końca roku: 158 dni
  • Do wakacji: WAKACJE!!! dni
Środa, 2017-07-26
Imieniny:
Anny, Mirosławy

Nasze grupy

Jesteś tu: » Strona startowa » Nasze grupy

                                                     

 

Nasze grupy

 

I GRUPA ŻŁOBKOWA

Janina Klimas - pielęgniarka

Marzena Zagdańska  - pielęgniarka

Magdalena Szuliga - pomoc pielęgniarki

 

 

II GRUPA ŻŁOBKOWA

Izabela Jakrzewska - pielęgniarka

Beata Biedrawa - pielęgniarka

Anna Wiśnicka - pomoc pielęgniarki

Paulina Stos - pomoc pielęgniarki

 

 

I GRUPA PRZEDSZKOLNA - BIEDRONKI

 

 

mgr Lucyna Kopeć - nauczyciel dyplomowany

mgr Ewa Sawicka - nauczyciel stażysta

Laura Baran - pomoc nauczyciela

 

 

"Jestem trzylatkiem - będę czterolatkiem" - ogólna charakterystyka rozwoju dzieci trzyletnich: 

  • mało samodzielne i mało zaradne, potrzebują pomocy i wsparcia emocjonalnego dorosłych, wymagają indywidualnego podejścia,
  • spostrzeżenia wzrokowe niedokładne,
  • posiadają mały zasób słownictwa i doswiadczeń, jednak rozumieją  znacznie wiecej niż są w stanie opowiedziec,
  • męczą się i nudzą  się szybko,
  • bardzo wrażliwe emocjonalnie, przechodzą z jednego nastroju w drugi,
  • uwaga dzieci jest krótkotrwała, uwaga i pamięć ma charakter mimowolny,
  • dominujące myślenie o charakterze sensoryczno- motorycznym,
  • przejawiają bardzo silną potrzebę zabawy,
  • lubią bawić się same,znajdują sie jeszcze w fazie egocentryzmu,
  • obserwują inne bawiące się dzieci,próbują bawić się w parach,
  • rozbudzona wyobraźnia( początki wyobraźni twórczej) inspiruje dzieci do prostych zabaw tematycznych, konstrukcyjnych, plastycznych.

 

 

 

 

II GRUPA PRZEDSZKOLNA - PSZCZÓŁKI  

 

                                                     

mgr Alicja Broda - nauczyciel dyplomowany                                             

mgr Jadwiga Kuchciak- nauczyciel dyplomowany

Barbara Lis - pomoc nauczyciela

Paweł Grzesiak - pomoc nauczyciela

 

"Jestem czterolatkiem - będę pięciolatkiem" - ogólna charakterystyka rozwoju dzieci czteroletnich

 


 

- są bardziej samodzielne i zaradne, chętnie podejmują działania samodzielnie,

- coraz ciekawsze świata, wzrasta ich zdolność poznawcza, zadają wiele pytań,

- posiadają większy zakres słownictwa niż trzylatki,

- przejawiają większą potrzebę nawiązywania kontaktów z rówieśnikami, chętniej uczestniczą  we wspólnej zabawie i działaniu, a ich zabawa ma coraz bogatszą fabułę,

- dalej chwiejne uczuciowo i wrażliwe emocjonalnie,

- wykazują ogromną potrzebę ruchu i zabawy,

- przejawiają coraz większy rozwój wyobraźni i fantazji,

-charakteryzuje je myślenie konkretno - wyobrażeniowe,

-pamięć i uwaga przekształcają się z mimowolnej w dowolną,

- wykazują wzrost umiejętności i koncentracji,

- stopniowo osiągają gotowość szkolną.

 

III GRUPA PRZEDSZKOLNA - KRASNOLUDKI

 

 

mgr Teresa Kulik - nauczyciel dyplomowany

mgr Beata Gąsieniec- nauczyciel dyplomowany

mgr Irena Łuczak - nauczyciel dyplomowany

Agnieszka Mielnik - pomoc nauczyciela

 

JESTEM STARSZAKIEM, BĘDĘ  PIERWSZAKIEM- OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA ROZWOJU DZIECI STARSZYCH

  

  • Wykazują dużą samodzielność i zaradność;chętnie służą pomoca młodszym dzieciom,
  • chętnie bawią się z innymi dziećmi, przejawiają chęć działania zespołowego,
  • mają duży zasób słownictwa, ich wypowiedzi są coraz bogatsze,
  • zdolne do dłuższej koncentracji,
  • żywo interesuję się światem, wieloma dziedzinami:przyrodą, sztuką,techniką,
  • wykazują " głód" ruchu,ogromną potrzebę zabawy i nauki poprzez działania,
  • przechodzą od myśli do sytuacji, realizują pomysły, podejmują i wykonują zadania,
  • organizują zabawy o bogatej fabule, używają w nich wielu rekwizytów,
  • stopniowo przejmują kontrolę nad swoimi emocjami,
  • wzrasta u nich umiejętność przestrzegania norm i zasad współżycia w grupie,
  • są bardziej obowiązkowe i odpowiedzialne,
  • z myślenia konkretno-wyobrażeniowo przechodzą stopniowo do myślenia słowno- logicznego (zaczątki myślenia abstrakcyjnego)
  • stopniowo zaczynają rozumieć uczucia wyższe, społeczne, estetyczne.