Miejskie Przedszkole Publiczne nr 5 im. Jana Brzechwy w Bolesławcu

Grupa II "Pszczółki"

 

Drogie "Pszczółki". Jest nam bardzo przykro, że nie możemy spotkać się z Wami w przedszkolu, ale zapraszamy Was i Waszych Rodziców do korzystania ze strony internetowej, gdzie będziemy przekazywać Wam zadania na każdy dzień tygodnia.

 

KONKURS!!!

Zapraszamy dzieci z rodzicami do udziału w konkursie 

„Dobre słowo antywirusowe - #zdomumówięcześć!”

pod Patronatem Honorowym Prezydenta Miasta Bolesławiec

 

W tym dla nas trudnym czasie  musimy zostać w domu dla naszego i wspólnego bezpieczeństwa. Nie możemy spotykać się z rodziną i przyjaciółmi. Mamy dla Was konkurs na krótki filmik ( ok. 20 s) Chwyć za telefon, tablet lub usiądź przed komputerem i nagraj filmik ze słowami otuchy lub życzeniami. Czekamy na Wasze filmiki, niech pomogą Wam rodzice, starsze rodzeństwo. Trzy najlepsze filmiki zostaną nagrodzone i wyemitowane.

 

Regulamin Konkursu
  • Organizator:
Bolesławiecki Ośrodek Kultury – Międzynarodowe Centrum Ceramiki w Bolesławcu
  • Patronat:
Patronat Honorowy Prezydenta Miasta Bolesławiec
  • Założenia wstępne:
1. Oficjalna strona informacyjna:
www.bok.boleslawiec.pl, a także Facebook: www.facebook.com/bokmcc/
 Część konkursową obejmuje nagranie i przesłanie do Organizatora 20 sekundowego filmiku ze słowami otuchy, pozdrowieniami w tak trudnym dla nas wszystkich czasie.
  • Termin Konkursu:
30 marca – 13 kwietnia 2020 r.
kontakt: e-mail: animacja@bok.boleslawiec.pl
  • Uczestnicy:
W Konkursie mogą wziąć udział:
- dzieci w wieku przedszkolnym,
- uczniowie szkół podstawowych,
- uczniowie szkół ponadpodstawowych.

 

Regulamin,  warunki uczestnictwa oraz oświadczenie do pobrania poniżej w zakładce: Pliki do pobrania.
Zapraszamy do uczestnictwa!
 
 
03.04.2020r. - piątek

Temat: Zajączek.

Powtórz z rodzicami wierszyk:

W wielkanocny poranek
dzwoni dzwonkiem baranek,
a Kurczątko z Zajączkiem
podskakuje na łące .
Wielkanocne Kotki,
robiąc miny słodkie,
już wyjrzały z pączka,
siedzą na gałązkach,
kiedy będzie Wielkanoc,
wierzbę pytają . 

Zabawa „Chodzenie pod dyktando”. Dziecko porusza się po pokoju zgodnie z poleceniami rodzica, np. Cofnij się dwa kroki, obróć się w prawo, idź do przodu, itp.

Praca plastyczno - techniczna „Zajączek”:
- wycinanie elementów sylwety zajączka z papieru kolorowego
- oklejanie rurek po papierze toaletowym papierem kolorowym, doklejanie elementów zwierzątka
- nadanie zajączkowi indywidualnego charakteru poprzez ozdobienie go według  własnego pomysłu, np. doklejenie wąsów z włóczki, kolorowej kokardki.


 
02.04.2020r. - czwartek

Temat: Liczymy pisanki.

Ćwiczenia oddechowe „Wydmuszka”. Dzieci układają dłonie w kształt wydmuszki, powoli wdmuchują powietrze w dłonie, następnie biorą długi oddech przez nos i ponownie dmuchają.

Wysłuchanie wiersza „Policzanka o pisankach”

Wskakują pisanki
w świąteczny koszyczek,
a ja stoję obok
i pisanki liczę .
Pierwsza jest czerwona,
druga ma paseczki,
trzecia jest zielona w żółte kropeczki,
czwarta cała w paski,
piąta w ładny szlaczek,
a z szóstej przed chwilą
wykluł się kurczaczek!

 

 

Przeliczanie pisanek z zastosowaniem liczebników porządkowych.

Przykładowe pytania:
- Która pisanka była czerwona?
- Jak wyglądała trzecia pisanka?
- Z której pisanki wykluł się kurczaczek?
- Ile było wszystkich pisanek?.
 
Wykonanie ćwiczenia z Karty Pracy 
4latek – cz.3, str.58
5latek – cz.3, str. 50
 
Dla chętnych dzieci – Załącznik „Kurczaczek”
 

 

 

01.04.2020r. - środa

 Temat: Kurka i pisanki.

  1. Wysłuchanie wiersza pt „ Kurka i pisanki”

 Zniosła kurka dziesięć jaj,

 co za kurka, ajajaj .

 Teraz głośno jajka liczy,

 dziś nie będzie jajecznicy.

 

 Niespodziankę zrobić chce

 i w pisanki zmieni je .

 Już pędzelek kręci z piórka,

 bo to bardzo sprytna kurka.

 

 Macha pędzlem raz i dwa,

 wnet pisanki piękne ma .

 Skrzydełkami zatrzepała,

 tak się cieszy kurka mała.

 

 2.Rozmowa na temat treści wiersza.

 Przykładowe pytania:

 O czym był wiersz?

 Ile jaj zniosła kurka?

 Co kurka zrobiła z jajkami?

 Jak się nazywają pomalowane jajka?

 Na jakie święta malujemy jajka?

 3.Zabawa relaksacyjna „Pisanka”

 Dziecko siada plecami przed rodzicem. Rodzic wskazującym palcem rysuje kształt jajka i ozdabia je według własnego uznania tworząc pisankę. Następnie dziecko wykonuje to samo zadanie.

 4.Zadanie w karcie pracy.

 4latki – cz. 3, str. 57

 5latki – cz. 3, str. 53  

  

31.03.2020r. - wtorek

Temat: Palmy Wielkanocne.
 Zabawa „Ja –  ty”. Dziecko siedzi naprzeciwko rodzica i wykonuje kolejne polecenia (najpierw na sobie, a potem na rodzicu).
Przykładowe polecenia: Dotknij swojego nosa, a potem nosa mamy lub taty. Dotknij stopą o stopę, a potem o stopę rodzica. Połóż rękę na głowie, a potem na głowie mamy /taty.
Rodzic opowiada dzieciom o tradycji wykonywania palm wielkanocnych.
Dzieci oglądają ilustracje palm z różnych regionów Polski.
Omówienie poszczególnych etapów wykonania palmy:
- zwijanie kwiatów z bibuły
- wykonanie bukietu z zielonych gałązek
- wplatanie kwiatów w gałązki.
Swobodne wypowiedzi na temat ich wyglądu.
 
    
Mama i dziecko stoją naprzeciwko siebie – wprowadzenie do zajęcia ruchowego metodą Ruchu Rozwijającego W. Sherborne.
Świeci słoneczko deszczyk pada,
Mały Jasio klocki składa.
Ręce w górę, w przód i w bok,
 mały przysiad duży skok.
Ćwiczenia świadomości ciała i przestrzeni.
a)„Opowiadanie o moim ciele” – znajdujemy się w pozycji siedzącej i nazywamy różne części ciała i jednocześnie wykonujemy zaproponowany ruch.
- poznajemy swoje ręce,
- ręce witają się z nogami, dotykamy swoje stopy,
- palce spacerują dalej i dotykają kolana,
- następnie dotykamy brzuch, głaszczmy i masujemy,
- idą palce dalej i witają się z szyją, kręcimy szyją raz w jedną , a raz w drugą stronę,
- po szyi poznają palce buzię, dotykają oczy, nos – liczą dziurki w nosie, dotykają brodę,
- palce – wędrowniczki głaszczą włosy i spotykają uszy, liczą uszy, poprawiają fryzurę.
b) Leżenie przodem – czołganie się na brzuchu, odpychanie się nogami.
c) Leżenie tyłem – czołganie się na plecach – odpychanie się nogami,
d) Siad prosty – przyciąganie kolejno nóg naprzemiennie,
e) Zabawa pt. „Bączek”- Mama z dzieckiem siedzi na podłodze z nogami ugiętymi
 w kolanach i lekko uniesionymi. Odpychając się rękoma, każdy próbuje samodzielnie obracać się w miejscu wokół własnej osi.
 Relaks – głębokie wdechy i wydechy leżąc na plecach.
- głębokie wdechy i wydechy leżąc na plecach z jednoczesnym unoszeniem rąk i opuszczaniem. Dzieci mają w jednej ręce chustkę wybranego koloru, a rodzice innego koloru.
 Relacja z partnerem.
a) Lustereczko – ćwiczenie w parch, naśladowanie min partnera.
b) Chodzenie wokół leżącego, przechodzenie przez leżącego.
 Relacja „przeciwko” – obaj partnerzy aktywni i silni (relacja mocy i energii).
a) Mama z dzieckiem dotykają się różnymi częściami ciała. Według własnych pomysłów.    Ćwiczeniom towarzyszy muzyka.
b) Siad tyłem do siebie. Jedna osoba pcha partnera starając się pokonać opór współćwiczącego.
c) Pływanie – dorosły leży na plecach, dziecko leży przodem na nim przylegając do jego ciała. Partnerzy przesuwają się do przodu.
d) Kamień – partner stawia opór, współćwiczący stara się przewrócić kamień.
e) Huśtawka – partnerzy trzymając się za ręce wykonują przysiad. Raz kuca rodzic, a raz dziecko.
f) Mostek – rodzic wykonuje mostek, a dziecko przechodzi pod nim.
g) Kołysanka – rodzic wykonuje siad prosty, a dziecko siada na nogi mamy. Mama rękoma obejmuje swoje dziecko. Przy melodii kołysanki kołyszą się utulając dziecko „do snu”. Następnie zmiana – dziecko siada w rozkroku, a przed nim mama. Dziecko kołysze mamę przy kołysance.
Ćwiczenia relaksacyjne w formie masażu do wiersza „Tu płynie rzeczka”.
Tu płynie rzeczka,
Tędy przeszła pani na szpileczkach,
Tu stąpały słonie i biegły konie,
Wtem przemknęła szczypaweczka,
Zaświeciły dwa słoneczka,
Spadł drobniutki deszczyk,
Czy przeszedł Cię dreszczyk?
Nagrodzenie dziecka za wspólną zabawę.
 

 

 

30.03.2020r. - poniedziałek
 
 
Temat: Wielkanocne zwyczaje.
 
 Słuchanie opowiadania pt: „Bajeczka wielkanocna” A. Galicy
Wiosenne słońce tak długo łaskotało promykami gałązki wierzby, aż zaspane wierzbowe Kotki zaczęły wychylać się z pączków .
 –  Jeszcze chwilę –  mruczały wierzbowe Kotki . –  Daj nam jeszcze pospać, dlaczego już musimy wstawać? A słońce suszyło im futerka, czesało grzywki i mówiło:
 –  Tak to już jest, że musicie być pierwsze, bo za parę dni Wielkanoc, a ja mam jeszcze tyle roboty .
 Gdy na gałązkach siedziało już całe stadko puszystych Kotek, Słońce powędrowało dalej . Postukało złotym palcem  w skorupkę jajka –  puk, puk! I przygrzewało mocno .
 –  Stuk, stuk! –  zastukało coś w środku jajka i po chwili z pękniętej skorupki wygramolił się malutki Kurczaczek .
 Słońce wysuszyło mu piórka, na głowie uczesało mały czubek i przewiązało czerwoną kokardką .
 –  Najwyższy czas –  powiedziało . –  To dopiero byłby wstyd, gdyby Kurczątko nie zdążyło na Wielkanoc .
 Teraz Słońce zaczęło się rozglądać dookoła po łące, przeczesało promykami świeżą trawę, aż w bruździe pod lasem znalazło śpiącego Zajączka . Złapało go za uszy i wyciągnęło na łąkę .
 –  Co się stało, co się stało?–  Zajączek przecierał łapką oczy .
 –  Już czas, Wielkanoc za pasem –  odpowiedziało Słońce –  a co to by były za święta bez wielkanocnego Zajączka?
 Popilnuj Kurczaczka, jest jeszcze bardzo malutki, a ja pójdę obudzić jeszcze kogoś .
 –  Kogo? Kogo? –  dopytywał się Zajączek, kicając po łące .
 –  Kogo? Kogo? –  popiskiwało Kurczątko, starając się nie zgubić w trawie .
 –  Kogo? Kogo? –  szumiały rozbudzone wierzbowe Kotki .
 I wtedy Słońce przyprowadziło do nich małego Baranka ze złotym dzwoneczkiem na szyi .
 –  To już święta, święta –  szumiały wierzbowe Kotki, a Słońce głaskało wszystkich promykami, nucąc taką piosenkę:
 –  W wielkanocny poranekdzwoni dzwonkiem baranek,
 a Kurczątko z Zajączkiem podskakuje na łące .
 Wielkanocne Kotki robiąc miny słodkie,
  już wyjrzały z pączka, siedzą na gałązkach,
 kiedy będzie Wielkanoc wierzbę pytają.
 Proponowane pytania:
 - Jakie święta zapowiadało słoneczko?
 - Kogo obudziło słoneczko?
 - Kto pilnował Kurczaczka?
 - Kto powiedział, że są już święta?
 - Kto zanucił dla wszystkich piosenkę?
 Oglądanie jajek zdobionymi różnymi sposobami (oklejanki, kraszanki, drapanki) – swobodne wypowiedzi dzieci.

 

              

 

Zabawa dydaktyczna „Wielkanocny stół”. Rozmowy dzieci z rodzicami o zwyczajach wielkanocnych: dekorowanie stołu – biały obrus, koszyczek wielkanocny z: barankiem, kiełbasą, chlebem, solą i jajkami oraz wielkanocną palmę, a wokół nich ułożone pisanki.

Praca plastyczna – ozdabianie wydmuszki kolorowymi pisakami.

 


 

27.03.2020r. - piątek
Temat: Urządzenia elektryczne.
1. Rozwiązywanie zagadek.- załącznik „Urządzenia elektryczne”
 

 
Gdy mówisz do mnie,                                                            
słyszę Cię z dala.
To on – czarodziej
na to pozwala.          (telefon)

Jest to płyta – nie z muzyką.
Na niej obiad grzejesz w mig.
Ma płomienie na palnikach.
Co to jest, odpowiedz mi.        (kuchenka)
 
Jeżdżę sobie po dywanie,
kiedy w domu jest sprzątanie.  (odkurzacz)
 
Postawiona w kąt,
chętnie łyka prąd.
A gdy wody nabierze,
to się kręci i pierze.                 (pralka)
 
Kiedy w nim kipi woda,
gwiżdże jak lokomotywa?        (czajnik)
 
2.„Pożyteczne urządzenia” –zabawa słowna do wiersza Bożeny Szuchalskiej (masażyk).
Mama lub tato  wykonują masażyk na plecach dziecka.
 
„W moim domu mówię wam.
Ja urządzeń dużo mam.                - rysujemy domek na plecach
Gdy do prądu włączę je,
Życie lżejsze staje się.                   - uderzamy dwoma palcami
Już lokówkę podłączyłam
Śliczne loki nakręciłam.                - rysujemy spirale od góry do dołu
Gdy żelazko się nagrzało,
Pięknie bluzkę prasowało.             - otwartymi dłońmi masujemy plecy.
Teraz wodę ja nalewam
i w czajniku ją podgrzewam.         - uderzamy paluszkami po całych plecach      
W domu już czyściutko mam,
bo odkurzacz sprząta sam.             - piąstką masujemy plecy
Urządzenia elektryczne,
 są tak bardzo pożyteczne.              -  rysujemy uśmiechniętą buźkę
Uciekajmy teraz stąd,                     - paluszkami uderzamy po całych plecach
 czy poczułeś mały prąd?                - łaskoczemy pod paszkami.
 
3. Wykonanie pracy plastycznejwydzieranka z  kolorowej wycinanki. Przyklejanie małych kawałków wycinanki na wybrane urządzenie elektryczne. Załącznik – żelazko, załącznik - odkurzacz.

26.03.2020r. - czwartek

- „Symbole pogody” – rozmowa na temat aktualnej pogody.
Rozpoznawanie i nazywanie zjawisk atmosferycznych. Wskazanie symboli pogody w garncu. Zwrócenie uwagi, że pogoda  jest zmienna w miesiącu marcu.
Pokoloruj symbole pogody, które znasz.( Karta pracy do pobrania poniżej).
- Recytowanie wierszyka  przez dzieci o sprzątaniu.
Sprzątam tu, sprzątam tam.
Dziś porządek zrobię sam?
Sprzątam Ja, sprzątasz Ty.
Razem raźniej - raz, dwa, trzy!
Przykładowe pytania:
- O czym jest wierszyk?
- Kto dzisiaj będzie robił porządek?
- Zapraszamy dzieci do porządkowania swoich zabawek.
Bawimy się z dzieckiem rozkładając wcześniej zabawki (piłki, pluszowe zabawki, samochody, klocki). Przygotujemy również cztery koszyki w których dziecko trzyma zabawki. Dzielimy zabawki na grupy i wkładamy je do  wcześniej przygotowanych koszyków.  W każdym koszyku znajdują się zabawki innego rodzaju.
Proponuję po zabawie wykonać zadanie w karcie pracy dla 4 latków 5 latków (do pobrania poniżej).
Temat: Wesołe zabawy z mamą.
1. Mama i dziecko stoją naprzeciwko siebie – wprowadzenie do zajęcia ruchowego metodą Ruchu Rozwijającego W. Sherborne.
Świeci słoneczko deszczyk pada,
Mały Jasio klocki składa.
Ręce w górę, w przód i w bok,
 mały przysiad duży skok.
2. Ćwiczenia świadomości ciała i przestrzeni.
a)„Opowiadanie o moim ciele” – znajdujemy się w pozycji siedzącej i nazywamy różne części ciała i jednocześnie wykonujemy zaproponowany ruch.
- poznajemy swoje ręce,
- ręce witają się z nogami, dotykamy swoje stopy,
- palce spacerują dalej i dotykają kolana,
- następnie dotykamy brzuch, głaszczmy i masujemy,
- idą palce dalej i witają się z szyją, kręcimy szyją raz w jedną , a raz w drugą stronę,
- po szyi poznają palce buzię, dotykają oczy, nos – liczą dziurki w nosie, dotykają brodę,
- palce – wędrowniczki głaszczą włosy i spotykają uszy, liczą uszy, poprawiają fryzurę.
b) Leżenie przodem – czołganie się na brzuchu, odpychanie się nogami.
c) Leżenie tyłem – czołganie się na plecach – odpychanie się nogami,
d) Siad prosty – przyciąganie kolejno nóg naprzemiennie,
e) Zabawa pt. „Bączek”- Mama z dzieckiem siedzi na podłodze z nogami ugiętymi
 w kolanach i lekko uniesionymi. Odpychając się rękoma, każdy próbuje samodzielnie obracać się w miejscu wokół własnej osi.
3. Relaks – głębokie wdechy i wydechy leżąc na plecach.
- głębokie wdechy i wydechy leżąc na plecach z jednoczesnym unoszeniem rąk i opuszczaniem. Dzieci mają w jednej ręce chustkę wybranego koloru, a rodzice innego koloru.
4. Relacja z partnerem.
a) Lustereczko – ćwiczenie w parch, naśladowanie min partnera.
b) Chodzenie wokół leżącego, przechodzenie przez leżącego.
5. Relacja „przeciwko” – obaj partnerzy aktywni i silni (relacja mocy i energii).
a) Mama z dzieckiem dotykają się różnymi częściami ciała. Według własnych pomysłów.    Ćwiczeniom towarzyszy muzyka.
b) Siad tyłem do siebie. Jedna osoba pcha partnera starając się pokonać opór współćwiczącego.
c) Pływanie – dorosły leży na plecach, dziecko leży przodem na nim przylegając do jego ciała. Partnerzy przesuwają się do przodu.
d) Kamień – partner stawia opór, współćwiczący stara się przewrócić kamień.
e) Huśtawka – partnerzy trzymając się za ręce wykonują przysiad. Raz kuca rodzic, a raz dziecko.
f) Mostek – rodzic wykonuje mostek, a dziecko przechodzi pod nim.
g) Kołysanka – rodzic wykonuje siad prosty, a dziecko siada na nogi mamy. Mama rękoma obejmuje swoje dziecko. Przy melodii kołysanki kołyszą się utulając dziecko „do snu”. Następnie zmiana – dziecko siada w rozkroku, a przed nim mama. Dziecko kołysze mamę przy kołysance.
6. Ćwiczenia relaksacyjne w formie masażu do wiersza „Tu płynie rzeczka”.
Tu płynie rzeczka,
Tędy przeszła pani na szpileczkach,
Tu stąpały słonie i biegły konie,
Wtem przemknęła szczypaweczka,
Zaświeciły dwa słoneczka,
Spadł drobniutki deszczyk,
Czy przeszedł Cię dreszczyk. ?
7. Nagrodzenie dziecka za wspólną zabawę.
 

 

25.03.2020r. - środa

Temat: W naszym ogródeczku
 - Posłuchamy dzisiaj wiersza pt. „W naszym ogródeczku” H. Zdzitowieckiej.
 
(1) W naszym ogródeczku                                       (3)   W naszym ogródeczku
      Zrobimy porządki –                                                     posiejemy kwiatki -
      Zagrabimy ścieżki,                                                      będą nam pachniały
      Przekopiemy grządki.                                                  fiołki i bratki,
                                                                                           nasturcja, goździki,
  (2)   Na grządkach wyrośnie                                           nagietek i groszek,
      Fasolka, marchewka,                                                   i ta biała lilia,
      sałata i groszek,                                                           co tak żółci nosek.
      czerwona rzodkiewka.
 
- Spróbujcie odpowiedzieć na pytania:
- Co dzieci postanowiły zrobić w ogródku?
- Co to są grządki?
- Jakie rośliny dzieci będą sadziły w swoim ogródku?
- Które rośliny wymienione w wierszu zaliczamy do warzyw, a które są roślinami ozdobnymi?
 
- Pokoloruj  karty pracy zamieszczone poniżej w zakładce: Pliki do pobrania

- Pobawcie się z rodzicami przy piosence z poprzedniego dnia pt. „Wiosenne porządki” 

W naszym ogródeczku zrobimy porządki,     (kładziemy ręce na biodra i kołyszemy się lekko)
zrobimy porządki, zrobimy porządki.
Wygrabimy ścieżki, przekopiemy grządki,      (naśladujemy grabienie ścieżek i przekopywanie grządek)
przekopiemy grządki, raz, dwa, trzy.

Potem w miękką ziemię włożymy nasionka,   (kucamy i wkładamy nasionka w ziemię)
włożymy nasionka, włożymy nasionka.
Będą się wygrzewać na wiosennym słonku,   (w pozycji stojącej naśladujemy wiosenne słonko)
na wiosennym słonku raz, dwa, trzy.

Przyjdzie ciepły deszczyk i wszystko odmieni,     (naśladujemy padający deszcz)
wszystko odmieni, i wszystko odmieni.
W naszym ogródeczku grządki zazieleni,              (wskazujemy jedną ręką na grządki)
grządki zazieleni, raz, dwa, trzy.                           (na słowa raz, dwa, trzy klaszczemy w dłonie)

 
 

24.03.2020 - wtorek

Temat: Wiosna sie krząta

- Wysłuchajcie opowiadania  przeczytanego przez rodzica pt. "Pączki i kotki" M. Mazana

– Dzisiaj będziecie detektywami – powiedziała pani
 Bardzo się zaciekawiliśmy, bo detektywi mają ciekawe życie: chodzą i szukają śladów, a potem rozwiązują zagadki
 – Jakich śladów będziemy szukać? – spytała Ania
 – Śladów wiosny – oznajmiła pani
 – A w jakich butach chodzi wiosna? – spytał Marek
Marek jest fajnym kolegą, ale czasem nic nie rozumie Wszyscy zaczęliśmy się śmiać, a Marek powiedział, że nie ma
z czego, bo detektywi w telewizji zawsze szukają śladów butów, no a jeśli nie wiadomo, w jakich butach chodzi wiosna,
to skąd będzie wiadomo, jakie ślady zostawia?
– Ślady wiosny są zupełnie inne – wyjaśniła pani – Najważniejsze to kwiatki, pączki i kotki, ale nie tylko Sami zobaczycie!
Więc ubraliśmy się i ruszyliśmy na poszukiwania jak prawdziwi detektywi Dzień był zimny i pochmurny Śnieg już stopniał,
ale wszystko wyglądało buro i brzydko
– Lepiej wracajmy – powiedział Janek – Przecież widać, że wiosna jeszcze nie przyszła
– Gdyby detektywi tak szybko się poddawali, to nie rozwiązaliby żadnej zagadki – odparła pani
Więc zaczęliśmy szukać Na pierwszy rzut oka wydawało się, że wszystko jest tak, jak w zimie Ale potem zobaczyliśmy,
że jakiś ptak wyciąga z krzaków długą słomkę i frunie z nią na drzewo
– Buduje gniazdo – wyjaśniła pani – To już pierwszy ślad wiosny!
Potem Janek zauważył, że na żywopłocie pojawiły się malutkie, jeszcze stulone listeczki
– To są pączki – oznajmiła pani
Marek bardzo się rozczarował, bo myślał, że śladami wiosny są pączki z lukrem i że je znajdziemy i zjemy
To był już drugi ślad wiosny, więc zaczęliśmy szukać kolejnych Okazało się, że choć jest zimno, to obudziły się już różne
robaczki, które chodziły sobie i pełzały po trawniku Ania zauważyła, że słychać ładny śpiew ptaków, a nie tylko krakanie
wron i ćwierkanie wróbli No, i w końcu znaleźliśmy krzak kwitnącej forsycji! Jej żółte kwiatki dopiero się rozchylały,
ale był to najlepszy dowód na to, że wiosna już tu jest!
– Tylko kotków nie znaleźliśmy – zmartwiła się Ania
– Nieprawda! Ja znalazłem! – krzyknął Marek, strasznie zadowolony z siebie – O, tam!
I pokazał okno sąsiadów, gdzie na parapecie spał nasz znajomy kot Stefan
– Marek! – zawołała Ania – Chodzi o kotki na drzewie!
I wszyscy zaczęli się śmiać Tylko Marek nie rozumiał, o co chodzi i powiedział, że jak nam tak bardzo zależy, to może
poprosić Stefana, żeby na chwilę wszedł na drzewo Jeśli to ma przyspieszyć nadejście wiosny, to czemu nie?

- Opowiedz rodzicom, o czym było opowiadanie.

- Posłuchajcie piosenki pt."Wiosenne porządki" i wymieńcie narzędzia ogrodnicze, które wystąpiły w piosence.



23.03.2020r. - poniedziałek

Dziś zapraszamy Was do ćwiczenia spostrzegawczości i koncentracji uwagi. Karty pracy można pobrać poniżej w zakładce" Pliki do pobrania".