Statystyki
- Odwiedziny: 736907
- Do końca roku: 338 dni
- Do wakacji: 149 dni
Witamy Was drogie „Krasnoludki” i witamy Waszych Rodziców, bez pomocy których te zajęcia nie byłyby możliwe. W związku z zaistniałą sytuacją w miarę możliwości będziemy się z Państwem kontaktować właśnie w ten sposób i będziemy przekazywać Wam zadania na każdy dzień tygodnia.
Zapraszamy Was również do korzystania z zakładki "Zabawy multimedialne", gdzie można znaleźć wiele ciekawych i rozwijających ćwiczeń interaktywnych.
Gdybyśmy spotkali się w przedszkolu, w tym tygodniu mówilibyśmy o wiosennym sprzątaniu. Ponieważ jest to niemożliwe, proponujemy Wam zajęcia w domu z rodzicami następujący sposób:
26.06.2020r.- piątek
W tym tygodniu opowiadaliście o swoich wakacyjnych planach, a dzisiaj posłuchajcie o planach swojego przyjaciela – Trampolinka.
- Jak myślicie, co Trampolinek będzie robił podczas wakacji?
- Czy chciałby gdzieś pojechać?
- Jak myślicie, czym Trampolinek wybierze się na wakacje?
Wysłuchanie opowiadania Urszuli Piotrowskiej „Wakacyjne marzenia Trampolinka”.
Ledwo zaczęły się wakacje, a już pan listonosz przyniósł Trampolinkowi mnóstwo kartek pocztowych. – Od kogo te pocztówki? – zapytał pluszowy Tygrysek. – Od dzieci, które są na wakacjach – cieszył się Trampolinek. Na kartkach były piękne widoki, morze z falami, plaża, żaglówka na jeziorze, wysokie góry, a nawet różne zwierzęta, kwiaty i drzewa. – Chciałbym to wszystko zobaczyć. Hej, hop! – zawołał Trampolinek i podskoczył trzy razy w górę. Gdy podskakiwał, to zawsze dobre pomysły przychodziły mu do głowy. Na razie przyszła nowa piosenka:
I teraz tak mi się marzy, by stawiać zamki na plaży,
z plecakiem biegać po górach, balonem lecieć hen, w chmurach.
Popłynąć łodzią daleko i łowić ryby nad rzeką.
Na łące świerszczy posłuchać, jak szumi trawa do ucha.
Policzyć chmurki na niebie – to cieszy przecież, jak nie wiem.
Do przygód służą wakacje, przyznacie chyba mi rację.
Zabawki od razu zapamiętały słowa piosenki i powtarzały ją z Trampolinkiem.
– Trampolinku – odezwała się lalka Anielka. – Może spełnimy twoje marzenie i polecimy balonem na wakacje?
– Tak, tak, tak! – przytakiwały inne zabawki. Balon stał w schowku i strasznie się nudził, bo nikt nigdy nim nie latał. Dwie ciężarówki zjechały z półek dla samochodów. Przy pomocy małego, ale silnego dźwigu załadowały balon na przyczepy i wywiozły na przedszkolne podwórko. A w sali zaczęło się wielkie pakowanie. Anielka i pluszowy Zajączek równo układali: ubranka na pogodę i niepogodę, sandałki, klapki, trampki, kalosze, okulary przeciwsłoneczne, kremy do opalania i wszystko, co jest potrzebne i może się latem przydać. Tygrysek pomagał w pakowaniu i nawet wymyślił wierszyk:
Kapelusze, czapki z daszkiem i chusteczki, i opaski.
Głowę chroni się przed słońcem, które bardzo jest gorące.
– Dziękuję, Tygrysku, za przypomnienie o nakryciach głowy – pochwalił Tygryska Zajączek. A w tym czasie Trampolinek przygotował balon do odlotu.
– Przyjaciele, wsiadamy. Hej, hop! – zapraszał uradowany. I wiu, wiu, balon poleciał z wiatrem po wakacyjną przygodę.
Rozmowa na temat opowiadania.
- Co dostawał Trampolinek od dzieci?
- O czym marzył Trampolinek?
- Kto pakował rzeczy potrzebne na wakacjach?
- Co spakowali Zajączek, Tygrysek i lalka Anielka?
- Czym zabawki wybrały się na wakacje?
Praca plastyczna „Trampolinek na wakacjach”.
Narysuj wakacyjną ilustrację, na której znajduje się Trampolinek.
25.06.2020r. - czwartek
„Pożegnanie przedszkola” -
Kochana mamo, kochany tato,
wkrótce wakacje i będzie lato,
czas więc pożegnać dzieci i Panie-
wspomnienie o nich w sercu zostanie
Pamiętać będę wiersze, zabawy,
jak nabierałem w liczeniu wprawy,
jak moja Pani cierpliwa była,
gdy mi literka nie wychodziła.
Kochana mamo, kochany tato,
wkrótce wakacje i będzie lato,
z żalem więc żegnam dzieci i Panie,
choć pamięć o nich w sercu zostanie.
„Wspinaczka” – opowieść ruchowa Ewy Kalinowskiej.
Pewnego dnia dzieci wybrały się w góry. Wszystkie bardzo się cieszyły (dziecko ukazuje radość: podskoki, uśmiechy na twarzy). Szły w szeregu bacznie obserwując, co dzieje się z prawej (patrzy w prawo) i lewej strony (patrzy w lewo). Doszły do podnóża góry i zaczęły wspinaczkę (naśladuj wspinaczkę: unoszenie wysoko nóg z jednoczesnym ruchem rąk, które są w górze – zmiany na przemian). Ze szczytu roztaczały się piękne widoki (dziecko przykłada rękę do czoła i podziwia). Kiedy schodziły zobaczyły małego zajączka, który kicał pomiędzy drzewami (naśladowanie skoków zająca). Niedaleko płynął strumyk, aby dostać się na drugą stronę musiały przeskakiwać po kamieniach (dziecko przeskakuje z nogi na nogę). Dalej ścieżka była tak wąska, że mogły przejść tylko pojedynczo. Kiedy zeszły w dół (marsz), były bardzo zmęczone, usiadły na polanie, aby odpocząć (dzieci siadają), a niektóre nawet się położyły (dziecko się kładzie). To była fajna wycieczka w góry.
„Co należy wziąć na górską wyprawę?” – rozmowa na podstawie wiersza - zagadki
B. Szuchalskiej.
Rodzic czyta wiersz, po każdej zwrotce dziecko udziela odpowiedzi na pytanie zawarte w wierszu.
Jutro w góry wyruszamy,
lecz co zabrać z sobą mamy?
Plecak, torbę czy walizkę?
W co spakować rzeczy wszystkie?
Słońce bardzo mocno świeci
niepotrzebne swetry przecież.
Czy wy ze mną się zgadzacie?
Czy też inne zdanie macie?
W górach modnym być należy,
suknia ładnie na mnie leży.
Jeszcze szpilki zapakuję
i na szlak tak powędruję.
Czy się dobrze spakowałam?
Czy też o czymś zapomniałam?
„Wakacyjne wyprawy” - wykonanie pracy techniką collage.
- Dzieci rwą wybraną ilustrację i układają na kartce tak, żeby pomiędzy kawałkami obrazka były białe przestrzenie.
- Przyklejają obrazek.
- Białe przestrzenie uzupełniają farbą akwarelową tak, żeby powstała ilustracja.
23.06.2020r. - wtorek
„Co spakuję do plecaka?” – obejrzyj ilustracje i podziel przedmioty na te, które będą potrzebne podczas pobytu w górach, i te, które przydadzą się nad morzem. Wskaż elementy, które są potrzebne bez względu na miejsce pobytu (okulary przeciwsłoneczne, krem z filtrem). Zwróć uwagę na dobór stroju adekwatnego do pogody, zakładanie właściwego obuwia (zwłaszcza w górach), a także uwrażliwia na stosowanie kremów z filtrem.
22.06.2020r. - poniedziałek
„Zabawa „Co tu nie pasuje?” – posłuchaj i powiedz co tu nie pasuje. Uzasadnianie swój wybór.
– tygrys, kot domowy, lew, ryś, pies,
– autobus, samolot, samochód, rower, motor,
– dom, kamienica, tort, blok, igloo,
– pietruszka, kalafior, burak, por, banan,
– koc, koszulka, spodnie, sukienka, kurtka.
„Czym pojedziemy na wakacje?” – obejrzyj obrazki różnych środków transportu: samochód, samolot, rower, pociąg, statek.
„Wodne, powietrzne i lądowe” – zabawa rozwijająca umiejętność klasyfikowania.
Podziel środki transportu na:
x powietrzne: samolot, helikopter, paralotnia, balon
x lądowe: samochód, rower, autobus, pociąg
x wodne: statek, łódka, motorówka.
Zabawa ruchowa orientacyjno - porządkowa „Lotnisko”.
Dzieci-samoloty ustawiają się na linie – jest to pas startowy. Na hasło: Startujemy! dzieci wybijają się w górę i „szybują” (biegają) z rozłożonymi rękami. Na hasło: Lądujemy! wracają na linę do ustalonej pozycji.
Zabawa konstrukcyjna „Tory”.
Ułóż z klocków tory kolejowe, zbuduj też tunele i mosty – według własnych pomysłów.
Zabawa słowna rozwijająca logiczne myślenie „Gdzie pojadę autobusem?”.
Dokończ odpowiednio zdania:
Nad morze pojadę...
Po jeziorze będę pływał...
Przez morze wyruszę w rejs…
Z domu do przedszkola przedostaję się za pomocą...
Do babci i dziadka jeżdżę...
Zabawa z sylabizowaniem „Przyszło lato”.
Rytmicznie wypowiadaj tekst rymowanki:
Przyszło lato, ciepły czas.
Jadę ja, jedziesz ty,
Na wakacje ruszmy wraz.
raz, dwa, trzy!
Praca plastyczna z figur geometrycznych.
Z kolorowego papieru wytnij różne figury geometryczne, ułóż i przyklej na kartce wybrany środek transportu, np. pociąg, łódkę, rakietę.
18.06.2020r. - czwartek
Posłuchaj wiersza Maciejki Mazan „Mój rysunek”.
Najpierw narysuję słońce
razem z promykami.
Tłem dla słońca będzie niebo
z białymi chmurkami.
W dole będzie rosła trawa,
na trawniku – drzewa.
A na drzewie narysuję
ptaszka, który śpiewa!
Będzie jeszcze klomb z kwiatkami
i piesek wesoły
oraz dzieci, co się spieszą,
bo biegną do szkoły!
Po przeczytaniu Rodzic zwraca się do dziecka:
Spróbuj wymienić wszystko to, o czym wspomina w wierszu poetka.
Rysowanie ilustracji do wiersza
Posłuchajcie powtórnie wiersza i narysujcie to, co udało im się zapamiętać – próba zilustrowania wysłuchanego wiersza, słuchanie ze zrozumieniem.
Ćwiczenia gimnastyczne