Miejskie Przedszkole Publiczne nr 5 im. Jana Brzechwy w Bolesławcu

Grupa III "Krasnoludki"

 

 

 Witamy Was  drogie „Krasnoludki” i witamy Waszych Rodziców, bez pomocy których te zajęcia nie byłyby możliwe. W związku z zaistniałą sytuacją w miarę możliwości będziemy się z Państwem kontaktować właśnie w ten sposób i będziemy przekazywać Wam zadania na każdy dzień tygodnia.

Zapraszamy Was również do korzystania z zakładki "Zabawy multimedialne", gdzie można znaleźć wiele ciekawych i rozwijających ćwiczeń interaktywnych.

Gdybyśmy spotkali się w przedszkolu, w tym tygodniu mówilibyśmy o wiosennym sprzątaniu. Ponieważ jest to niemożliwe, proponujemy Wam zajęcia w domu z rodzicami następujący sposób:


01.06.2020r - poniedziałek

 

 

Wysłuchanie bajki pt. " My dzieci świata"

https://www.youtube.com/watch?v=zl_dYe03Yx0

Dzieci opisują  wygląd dzieci o których była mowa w bajce oraz próbują wskazać na globusie rejony świata, z których pochodzą.

 

Praca plastyczna  „Mój przyjaciel”. Dzieci rysują pastelami  lub kredkami portret swojego najlepszego przyjaciela. Ćwiczenia manualne.

  

29.05.2020r - piątek

Temat: Sałatka owocowa

Rodzic układa na talerzu  różne owoce. Dzieci podaja nazwę owoca wskazanego przez rodzica a następnie dzielą na sylaby , wybrzmiewają głoskę na początku i końcu wyrazu .
Określają ilość wyrazów w zdaniu: Owoce to zdrowie.

Dzieci wybrają  ze zbioru tych owoców, które rosną w Polsce i tych, które nie rosną w naszym kraju.

 

Dzieci gromadzą się wokół stolika, na którym znajdują się produkty do wykonania sałatki. Rodzic zaprasza je do wielozmysłowego poznawania owoców (wąchania, oglądania, kosztowania).

 

Wspólne odczytywanie etapów pracy :

 

WKŁADAMY DO PRACY SPECJALNE STROJE.

 

MYJEMY RĘCE.

 

MYJEMY OWOCE.

 

OBIERAMY OWOCE.

 

KROIMY OWOCE NA DESCE.

 

POKROJONE OWOCE WKŁADAMY DO MISKI.

 

MIESZAMY I SAŁATKA JEST GOTOWA.

 

Dzieci z pomocą rodzica wykonują sałatkę owocową
Po południu odbywa się poczęstunek dla rodziców.
Zadanie - dopasuj zdania do obrazka
Tata ma 2 rowery.
Marta ma kask.
Marek ma rower.
  

 

28.05.2020r - czwartek

Temat:Zabawy z mamą i tatą

Ćwiczenia logopedyczne "Wesołe minki”.Rodzic proponuje dzieciom wykonywanie, w zależności od nastroju, różnych min:

wesołej (płaskie wargi, rozciągnięte od ucha do ucha, szeroki uśmiech),

smutnej (podkówka z warg), obrażonej (nadętewargi),

zdenerwowanej (wargi wąskie, zaciśnięte).

Po wykonaniu wesołej minki przez dziecko następuje zmiana - dziecko proponuje rodzicowi wykonanie , w zależności od nastroju różnych min

Omówienie ilustracji przedstawiających zabawy dzieci z rodzicami

 

  

 

 Pokoloruj wspólnie z rodzicem obrazek - ( pobierz plik zabawa puzzle)

 

Zabawa „Ciasto dla rodzica”. Dzieci z piłkami siadają przodem do rodzica na podłodze. Następnie wypowiadają
krótki wierszyk wraz z gestami.
Mąka, cukier, jajko, masło – czterokrotne rytmiczne dotknięcie piłką o podłogę;
zaraz zrobię z tego ciasto. – czterokrotne rytmiczne przełożenie piłki z ręki do ręki;
Zakręcimy, zamieszamy – dwukrotne zakręcenie piłką na podłodze;
pyszne ciasto tu podamy. – wystawienie piłki w dłoni przed sobą;
Może jeszcze truskaweczki – czterokrotne rytmiczne dotknięcie piłką o podłogę;
zaraz włożę do miseczki. – czterokrotne rytmiczne przełożenie piłki z ręki do ręki;
Aby słodkie ciasto było, – masowanie piłką po brzuchu;
mamie humor poprawiło. – podrzucenie piłki do góry i złapanie jej.

 

27.05.2020r - środa

Temat: Poznanie znaku (odejmowania)
doskonalenie umiejętności odejmowania

Rodzic mówi, że Ola chciała przygotować niespodziankę dla mamy. Postanowiła, że zrobi obrazek. Miała 8 kolorowych kwiatków, ale wykorzystała tylko 4

Rodzic pyta: Ile kwiatków zostało Oli?

Prezentacja znaku – (odejmowania).

Dobieranie odpowiednich cyfr i układanie działania 8 – 3 = 5.
Rodzic mówi, że Ola postanowiła zrobić obrazek również dla taty. Miała 9 kolorowych wstążek, a wykorzystała 6.

Rodzic pyta: Ile wstążek zostało Oli?

Chętne dziecko układa działanie.

Dzieci samodzielnie lub z pomocą Rodzica układają zadania z treścią i działania.


Ćwiczenia oddechowe „Balonik”. Dzieci nadmuchują balonik – zwrócenie uwagi na wdech i wydech.

 Pobierz plik - pisanie po śladzie mama

 

Przeczytaj i dokończ zdania

 

To moja mama.

 

Mama ma na imię…………..

 

Mama jest …….…………….

 

A to tato.

 

Tato ma na imię……………

 

Tato jest………………………..

Nauka piosenki pt. "Jesteś mamo skarbem"


 

 

 

 

26.05.2020r - wtorek

 

Temat: Poznajemy literkę -  R,r

 

Wyróżnianie głoski r w nagłosie w słowach: rak, Radek

budowanie modeli wyrazów robot, Robert z białych, a potem z czerwonych ( samogłoski) i z niebieskich( spółgłoski) kartoników

 Pisanej litery r R- pobierz plik - pisanie po śladzie 

Wymyślanie przez dzieci słów zawierających głoskę r

 Ćwiczenia oddechowe „Studzimy herbatkę” – dzieci naśladują studzenie herbaty, dmuchając do plastikowego kubeczka – zwrócenie uwagi na wdech i wydech.

 

Zabawa ruchowa"Roboty" dzieci poruszają się , naśladując ruchy robotów.

Ćwiczenia gimnastyczne przy piosence pt. "Dzieci lubią gimnastykę"


 

25.05.2020r poniedziałek

Temat : Kocham mamę

 

 Recytacja wiersza Hanny Łochockiej Obrazek dla mamy.

 

Obrazek dla mamy

 

Mamo,

 namalowałam ci obrazek

zupełnie sama

 Na tym obrazku jesteśmy razem:

 ja, twoja córka,

 ty, moja mama

 A twój synek, mój brat,

 podaje ci kwiat

Rozmowa na temat treści wiersza

Rodzic pyta: Kogo narysowała dziewczynka?,

Jak wyglądała mama?,

Czego nie udało się jej narysować?.

Zabawa ruchowa „Serduszko dla mamy ”. Dzieci swobodnie biegają ,na sygnał - klaśnięcie w dłonie zatrzymują się i łączą dłonie, tworząc serduszko.

 Wypowiedzi dzieci na temat swojej mamy -  Kończenie zdania: Moja mama jest...,

Praca plastyczna - origami- kwiatek dla mamy

Wykonanie pracy plastycznej. Dzieci mają przygotowane tacki z kołami w różnych kolorach i o różnej średnicy.

Składanie kółek na pół i przyklejanie ich tylko jedną połową do papieru według własnego projektu.

Potem wycinają łodygi i liście i przyklejają na kartkę. Powstaje praca plastyczna dla mamy.