Miejskie Przedszkole Publiczne nr 5 im. Jana Brzechwy w Bolesławcu

Nasze grupy

                                                  

Nasze grupy

 

I GRUPA ŻŁOBKOWA "TYGRYSKI"

Joanna Olszak- opiekunka dzieci młodszych

Paweł Grzesiak - opiekun dzieci młodszych

Magdalena Burzyńska-opiekunka dzieci młodszych 

II GRUPA ŻŁOBKOWA "JEŻYKI"

Laura Baran- opiekunka dzieci młodszych

Elżbieta Wierzbicka  - opiekun dzieci młodszych

Sylwia Skierska - opiekun dzieci młodszych

 

 

I GRUPA PRZEDSZKOLNA - MOTYLKI

 

mgr Teresa Kulik - nauczyciel dyplomowany

mgr Violetta Jaworowska - nauczyciel dyplomowany

mgr Katarzyna Kasperek - nauczyciel współorganizujący

 

"Jestem trzylatkiem - będę czterolatkiem" - ogólna charakterystyka rozwoju dzieci trzyletnich: 

  • mało samodzielne i mało zaradne, potrzebują pomocy i wsparcia emocjonalnego dorosłych, wymagają indywidualnego podejścia,
  • spostrzeżenia wzrokowe niedokładne,
  • posiadają mały zasób słownictwa i doświadczeń, jednak rozumieją  znacznie więcej niż są w stanie opowiedzieć,
  • męczą się i nudzą  się szybko,
  • bardzo wrażliwe emocjonalnie, przechodzą z jednego nastroju w drugi,
  • uwaga dzieci jest krótkotrwała, uwaga i pamięć ma charakter mimowolny,
  • dominujące myślenie o charakterze sensoryczno- motorycznym,
  • przejawiają bardzo silną potrzebę zabawy,
  • lubią bawić się same, znajdują się jeszcze w fazie egocentryzmu,
  • obserwują inne bawiące się dzieci, próbują bawić się w parach,
  • rozbudzona wyobraźnia( początki wyobraźni twórczej) inspiruje dzieci do prostych zabaw tematycznych, konstrukcyjnych, plastycznych.

 

 II GRUPA PRZEDSZKOLNA - PSZCZÓŁKI  

 

                                                                                              

mgr Ewa Sawicka - nauczyciel mianowany

mgr Angelika Ferlewicz  - nauczyciel stażysta

 

"Jestem czterolatkiem - będę pięciolatkiem" - ogólna charakterystyka rozwoju dzieci czteroletnich

 

 - są bardziej samodzielne i zaradne, chętnie podejmują działania samodzielnie,

- coraz ciekawsze świata, wzrasta ich zdolność poznawcza, zadają wiele pytań,

- posiadają większy zakres słownictwa niż trzylatki,

- przejawiają większą potrzebę nawiązywania kontaktów z rówieśnikami, chętniej uczestniczą  we wspólnej zabawie i działaniu, a ich zabawa ma coraz bogatszą fabułę,

- dalej chwiejne uczuciowo i wrażliwe emocjonalnie,

- wykazują ogromną potrzebę ruchu i zabawy,

- przejawiają coraz większy rozwój wyobraźni i fantazji,

-charakteryzuje je myślenie konkretno - wyobrażeniowe,

-pamięć i uwaga przekształcają się z mimowolnej w dowolną,

- wykazują wzrost umiejętności i koncentracji,

- stopniowo osiągają gotowość szkolną.

 

III GRUPA PRZEDSZKOLNA - KRASNOLUDKI

 

 

mgr Nicole Kukla - nauczyciel początkujący

          Maja Włodarczyk - nauczyciel początkujący

         

 

JESTEM STARSZAKIEM, BĘDĘ  PIERWSZAKIEM- OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA ROZWOJU DZIECI STARSZYCH

  

  • Wykazują dużą samodzielność i zaradność; chętnie służą pomocą młodszym dzieciom,
  • chętnie bawią się z innymi dziećmi, przejawiają chęć działania zespołowego,
  • mają duży zasób słownictwa, ich wypowiedzi są coraz bogatsze,
  • zdolne do dłuższej koncentracji,
  • żywo interesuję się światem, wieloma dziedzinami: przyrodą, sztuką, techniką,
  • wykazują " głód" ruchu, ogromną potrzebę zabawy i nauki poprzez działania,
  • przechodzą od myśli do sytuacji, realizują pomysły, podejmują i wykonują zadania,
  • organizują zabawy o bogatej fabule, używają w nich wielu rekwizytów,
  • stopniowo przejmują kontrolę nad swoimi emocjami,
  • wzrasta u nich umiejętność przestrzegania norm i zasad współżycia w grupie,
  • są bardziej obowiązkowe i odpowiedzialne,
  • z myślenia konkretno-wyobrażeniowo przechodzą stopniowo do myślenia słowno- logicznego (zaczątki myślenia abstrakcyjnego)
  • stopniowo zaczynają rozumieć uczucia wyższe, społeczne, estetyczne.

 

Personel administracji i obsługi

 

1.      Agnieszka Mielnik - pracownik administracyjno-techniczny 

2.      Aneta Kukla - pomoc  nauczyciela

3.      Marta Gniewek - pomoc nauczyciela

4.      Anna Wilas - pomoc nauczyciela

5.      Barbara Lis - pomoc nauczyciela

6.      Henryk Irski       - konserwator

7.      Magdalena  Szuliga - pomoc opiekuna

8.      Anna Michalska- pomoc opiekuna