Miejskie Przedszkole Publiczne nr 5 im. Jana Brzechwy w Bolesławcu

Grupa I "Biedronki"

 

 

 

Witam wszystkie "Biedroneczki" i Was Drodzy Rodzice. Jak wspominałam w związku z zaistniałą sytuacją w miarę możliwości będę się z Państwem kontaktować właśnie w ten sposób . To jest dla nas wszystkich trudny czas ale mam nadzieję , że bezpiecznie przetrwamy te trudne chwile . Będę przygotowywać dla Państwa różne propozycje do wykorzystania w wolnym czasie . Mam nadzieję , że mile spędzicie ten czas ze swoimi dziećmi bawiąc się w DOMOWE PRZEDSZKOLE .

 

UWAGA RODZICE. W związku z obecną sytuacją badanie logopedyczne zaplanowane na 30.03.2020r. jest odwołane.

 

KONKURS!!!
Zapraszamy dzieci z rodzicami do udziału w konkursie 
 
„Dobre słowo antywirusowe - #zdomumówięcześć!”
 
pod Patronatem Honorowym Prezydenta Miasta Bolesławiec
 

 

W tym dla nas trudnym czasie  musimy zostać w domu dla naszego i wspólnego bezpieczeństwa. Nie możemy spotykać się z rodziną i przyjaciółmi. Mamy dla Was konkurs na krótki filmik ( ok. 20 s) Chwyć za telefon, tablet lub usiądź przed komputerem i nagraj filmik ze słowami otuchy lub życzeniami. Czekamy na Wasze filmiki, niech pomogą Wam rodzice, starsze rodzeństwo. Trzy najlepsze filmiki zostaną nagrodzone i wyemitowane. 
Regulamin Konkursu
  • Organizator:
Bolesławiecki Ośrodek Kultury – Międzynarodowe Centrum Ceramiki w Bolesławcu
  • Patronat:
Patronat Honorowy Prezydenta Miasta Bolesławiec
  • Założenia wstępne:
1. Oficjalna strona informacyjna:
www.bok.boleslawiec.pl, a także Facebook: www.facebook.com/bokmcc/
 Część konkursową obejmuje nagranie i przesłanie do Organizatora 20 sekundowego filmiku ze słowami otuchy, pozdrowieniami w tak trudnym dla nas wszystkich czasie.
  • Termin Konkursu:
30 marca – 13 kwietnia 2020 r.
kontakt: e-mail: animacja@bok.boleslawiec.pl
  • Uczestnicy:
W Konkursie mogą wziąć udział:
- dzieci w wieku przedszkolnym,
- uczniowie szkół podstawowych,
- uczniowie szkół ponadpodstawowych.
Regulamin, warunki uczestnictwa oraz oświadczenie do pobrania poniżej w zakładce: Pliki do pobrania.
Zapraszamy do uczestnictwa!
 
 
 
 
 
03.04.2020r. - piątek
PALMY WIELKANOCNE
Oglądanie ilustracji z różnymi palmami wielkanocnymi
Przyjrzyj się obrazkom.
Powiedz co przedstawiają.
Poproś rodzica, aby opowiedział ci o tradycji związanej z palmami wielkanocnymi. Jeśli chcesz możecie razem zrobić palmę wielkanocną.
Ale najpierw … poćwiczcie razem paluszki u rąk.
 
Ćwiczenia palców
Powitanie palców – dotykanie palców po kolei oraz wszystkich jednocześnie.
Uścisk przyjaźni – splatanie palców obu dłoni, poruszanie nimi: jednoczesne i naprzemienne.
Zapraszamy kolegę – kiwanie palcem prawej i lewej ręki przed sobą.
Gramy pałeczkami na bębenku – naprzemienne poruszanie palcami wskazującymi z przodu.
Wycieraczki w samochodzie  - równoczesne kiwanie palcami wskazującymi na prawo i na lewo.
Kręcimy młynek – krążenie palcami wskazującymi wokół siebie do przodu, do tyłu, szybko, wolno.
Gramy na pianinie – przebieranie palcami w powietrzu i na podłodze.
Głodne pisklęta – zamykanie i otwieranie dłoni z rozsuwaniem palców na boki.
Spacer pająków – poruszanie palcami obu rąk jednocześnie, unoszenie do góry i na dół; ruchy naprzemienne: jedna ręka porusza się do góry, druga na dół.
Piszemy na komputerze – stukanie na niby poszczególnymi palcami w klawisze klawiatury.
Etapy wykonania palmy:
- zgromadź zielone gałązki, bazie, kolorowe wstążki, kolorową bibułę
- zwijaj kwiaty z bibuły
- wykonaj bukiet z zielonych gałązek, bazi
- wpleć kwiaty w gałązki, ozdób wstążkami.
 Jeśli masz ochotę w załącznikach są kolorowanki związane z palmami wielkanocnymi.
Karty pracy utrwalające i rozwijające umiejętności:
4-latki: str.56
3-latki: str.47
 
 
 
02.04.2020r. - czwartek

Domowe porządki

Rozwiązywanie zagadek słownych:  Rozwiąż zagadki i dopasuj obrazki do rozwiązania.

Paszczę ma niewielką,
zębów nie ma wcale,
ale za to kurz z dywanu zjada doskonale!   (odkurzacz)
 

Po materiale
ślizga się wspaniale
kiedy się zepsuje,
nic nie uprasuje. (żelazko)

Postawiona w kąt,
chętnie łyka prąd.
A gdy wody nabierze,
to się kręci i pierze. (pralka)

Kiedy w nim kipi woda,
gwiżdże jak lokomotywa? (czajnik)

To urządzenie lubię i cenię,
bo w nim zdrowe jedzenie blenduję. (blender)

Ubija dokładnie pianę,
szybko ciasto uciera.
Trudno się obejść bez niego.
Bez czego? - Bez … . (miksera)

 

Jeśli chcesz posłuchaj dźwięku odkurzacza i pralki

 
Rozmowa inspirowana zgromadzonymi przedmiotami (urządzeniami) służacymi do utrzymywania porządku.
 Przykładowe pytania:
 − Do czego służą te przedmioty?
 − Co jeszcze jest potrzebne, aby zrobić porządek?
− Czym różnią się te przedmioty?
 − Co trzeba zrobić, żeby odkurzacz zaczął działać?
Zabawa badawcza „Jak włączyć odkurzacz?”z rodzicem
Obejrzyj z rodzicem odkurzacz. Zastanów się, jak działa. Sprawdź, gdzie się go włącza i wyłącza. Przyciśnij przycisk. Możesz odkurzyć fragment dywanu.
„Uwaga! Prąd elektryczny!”.

 

 

Popatrz na znak ostrzegawczy „Uwaga! Urządzenie elektryczne”
- Co oznaczała ta tabliczka?
- Dlaczego musimy bezwzględnie przestrzegać zasad bezpieczeństwa, kiedy widzimy taką tabliczkę?
 Przyjrzyj się, gdzie podłączony jest odkurzacz, aby działał.
- Czy dzieci mogą same włączać do prądu urządzenia elektryczne?
- Czy mogą dotykać gniazdek elektrycznych?
- Dlaczego?.
Oglądanie ilustracji przedstawiających niebezpieczne zachowania związane z obsługą urządzeń elektrycznych.

 

 Zastanów się, dlaczego te zachowania na niebezpieczne. Jakie skutki mogą mieć niewłaściwe  zachowania

Pamiętaj!
Korzystaj z urządzeń elektrycznych tylko pod opieką osoby dorosłej!
Posłuchaj efektów dźwiekowych urządzeń  i zastanów się, które odgłosy już znasz. Nie martw się, jeśli nie znasz odgłosów wszystkich urządzeń.
(odkurzacz, telefon, suszarka do włosów, radio, golarka, pralka).

Zabawa ruchowa „Włączam –  wyłączam”. Na hasło „Włączam –  pstryk!” naśladuj według własnego pomysłu działanie różnych urządzeń elektrycznych. Na hasło „Wyłączam – pstryk!” zastygnik w bezruchu.
Jeśli chcesz możesz wykonać kartę pracy:
4-lateki: str. 55
3-latki: str.46.

 

 
 
 
01.04.2020r. - środa
 

Porządki w zabawkach 

Wysłuchanie opowiadania Barbary Rokickiej Coś nie tak. (N. nie podaje dzieciom tytułu tekstu).

Coś nie tak”

Kiedy w poniedziałek dzieci przyszły do przedszkola, ze zdziwieniem zauważyły, że ich sala wygląda jakoś inaczej . Ojej, coś nie tak… Gdzie się podziały zabawki? Nie ma na półkach misiów, lalek . Samochody gdzieś odjechały… Dzieci zaczęły zaglądać w każdy kątek . Pusto… Nie ma nawet jednego klocka . – Proszę pani, gdzie się podziały nasze zabawki? Pani spojrzała na dzieci zasmucona i powiedziała: – A jak myślicie? Gdzie są wasze zabawki? – Może pani Irenka schowała? – powiedział Krzyś . – A może jakiś złodziej wszedł do przedszkola w nocy i zabrał? – zmartwił się Ignaś . – A może obraziły się na nas, że nie chcemy sprzątać i sobie poszły? – stwierdziło któreś z dzieci . Dzieci długo dyskutowały, co się stało z ich zabawkami . – No i co teraz zrobimy? Czym się będziemy bawili? – zaszlochała Ania . – Będzie nudno… – zawtórowała jej Małgosia . Pani spojrzała uważnie na dzieci i powiedziała: – Pomyślcie, co możemy zrobić, aby zabawki wróciły . – Obiecać, że zawsze będziemy je sprzątać i odkładać po zabawie na półki – zaproponowała Basia . – Uczeszemy lale i poprosimy pana Darka, aby naprawił nam samochody – nieśmiało odezwała się Ania, która często rzuca laleczki na podłogę . Dzieci obiecały dbać o zabawki i zawsze sprzątać po skończonej zabawie, żeby tylko półki w sali znowu się zapełniły . – Musimy poczekać . Może zabawki wrócą – powiedziała pani . – Ale czym będziemy bawić się dzisiaj? Rozejrzyjcie się po sali i pomyślcie . I zaczęło się wielkie poruszenie! Jaś dostrzegł w kąciku drewniany kijek . – Proszę pani, proszę pani, czy ma pani sznurek? – zawołał . – Zrobię wędkę: na końcu kijka przywiążę sznurek i zamocuję magnesik . Wytnę rybki z papieru i przymocuję do nich spinacze! Będziemy wędkować! Ja taką wędkę zrobiłem kiedyś z tatą . Kasia wycięła w wielkim kartonowym pudle otwór i zrobiła telewizor . Razem z Amelką nadawały program z bajkami dla dzieci . Wojtuś z Krzysiem przysunęli sobie krzesła i słuchali historii o księżniczkach i rycerzach . Cały dzień minął wyśmienicie . Każdy wymyślił „z niczego” jakąś superzabawkę . – To może zabawki nie są nam potrzebne? – spytała pod koniec dnia pani . – Oj nie, ja tęsknię za lalką Karolcią – powiedziała Zosia . – A ja lubię samochodzik ZigZak – westchnął Adaś . I dzieci przed pójściem do domów postanowiły napisać ogłoszenie: Kochane zabawki, zabaweczki. Wróćcie do nas, do sali „Słoneczek”. Obiecujemy dbać o was codziennie! Czekamy! I wywiesiły plakat w szatni . Rano szybko każdy bez marudzenia spieszył do przedszkola . Wszyscy byli ciekawi, czy zabawki wróciły . Jak myślicie, co zastały dzieci w sali? Barbara Rokicka

Rozmowa na temat treści opowiadania. Przykładowe pytania:

Co się stało z zabawkami? Dlaczego?

Jak moglibyśmy zatytułować to opowiadanie?

Rysowanie ilustracji do opowiadania.

Narysuj kredkami ilustrację dowolnego fragmentu opowiadania. Staraj się zagospodarować całą kartkę oraz używać różnych kolorów.

Po skończonej pracy opowiedz mamie lub tacie, co narysowałeś.

Zabawa „Detektywi” przy piosence pt. „Już zabawki odkładamy.

Rozejrzyjcie się po pokoju i spróbujcie powiedzieć, co nie znajduje się na ustalonym miejscu.

Dzieci rozglądają się po pokoju i analizują co nie pasuje do swojego miejsca w pokoju. Może jakaś zabawka „zabłądziła” i trzeba jej pomóc trafić „do swojego domu”?


Zabawa dydaktyczna „Wiosenne porządki”

Weź zabawki z półki lub z pudełka(piłki, pluszowe zabawki, samochody, klocki). Przygotuj cztery pojemniki. Podziel zabawki na grupy i wkładamy je do  wcześniej przygotowanych pojemników.  W każdym pojemniku znajdują się zabawki innego rodzaju.

Po zabawie chętne dzieci mogą zrobić zadanie w karcie pracy (do pobrania poniżej).

 

 

31.03.2020 r. - wtorek

Zabawa inscenizacyjna „Wiosenny spacer”.

 Dzieci-jeżyki kładą się na podłodze, zwijają się w kuleczkę i udają, że zasypiają. Kiedy usłyszą wołanie kukułki (proszę poszukać w zamieszczonych plikach), powoli się budzą. Rozprostowują nogi, przeciągają się i udają, że idą na spacer w poszukiwaniu śladów wiosny. Dzieci chodzą, opierając się o podłogę dłońmi i stopami. Po chwili N. mówi: Może chcecie jeszcze chwilkę pospać, moje jeżyki? (Dzieci-jeżyki zasypiają). Za drugim razem N.  opowiada: Kiedy jeżyk zobaczył małego motylka, bardzo się ucieszył. Motylek miał piękne kolorowe skrzydła. Jeżyk zapytał: „Czy ciebie też obudziła kukułka? Wiesz, gdzie może być wiosna? W całym lesie wszyscy o niej mówią”. Motylek też dużo słyszał o wiośnie, ale nie wiedział, gdzie jej szukać. Aby rozweselić jeżyka, postanowił dla niego zatańczyć…

Improwizacja ruchowa „Taniec motylka” do muzyki  „Taniec cukrowej wróżki”


Teraz stajesz się motylem. Jeśli możesz weź w szyfonowe chustki-skrzydła. Improwizuj ruch do tanecznej muzyki.

Usiądźcie i posłuchajcie. Kiedy jeżyk obejrzał motylkowy taniec, pożegnał kolorowego przyjaciela i poszedł dalej szukać wiosny. Gdy tak szedł, zobaczył polanę, a na niej przebiśniegi i krokusy. „Jakie piękne kwiaty!” westchnął jeżyk…

 Zabawa relaksacyjna „Wiosenne kwiatki” (do spokojnej, relaksacyjnej muzyki).

Usiądź i schowaj w dłoniach szyfonowe chustki. Następnie powoli, patrząc uważnie, rozchylaj dłonie. Na twoich oczach rozkwitają wiosenne, kolorowe kwiaty. Podziwiaj kwiatki, spróbuj je powąchać. Pamiętaj wdychaj powietrze nosem, wydychaj ustami. Odłóż chustę. N. kończy opowieść: Kiedy jeżyk obejrzał kwiatki, podreptał dalej zmartwiony, że nie udało mu się spotkać wiosny. Nagle usłyszał ponownie głos kukułki. Opowiedział jej o swoim zmartwieniu. „Oj głuptasku!” – odpowiedziała kukułka „Przecież wiosna to właśnie śpiew ptaków, kolorowe kwiaty i motyle, zielona trawka, na którą pada wiosenny deszczyk, i słonko, które ogrzewa wszystkich swoimi promykami”. N. pyta dzieci: Czy wy także spotkałyście wiosnę na spacerze?

Wykonaj kartę pracy:

4latek str.53 „Szukamy wiosny”

3latek str. 44 „Wiosna, wiosna” (jeśli nie zrobiłeś wcześniej)

Jeśli masz ochotę nazwij kwiaty na rysunku karty „Wiosna, Wiosna”(załącznik JPG) i wykonaj polecenie. Powodzenia

 

 

 

 

 

30.03.2020r. - poniedziałek

Misiowa matematyka

Zabawa oddechowa „Wąchamy kwiatki”.

Usiądź na dywanie. Wyobraź sobie, że wąchasz swoje kwiatki. Zrób głęboki wdech, a następnie głośno  i szybko wypuść powietrze z płuc.

Ćwiczenie powtarzamy kilka razy.

Zabawa ruchowo-słowna „Pszczółki i mrówki”.

 Biegaj przy muzyce (np. Wiośnie Antonia Vivaldiego –plik w załączniku) i reaguj na komendy. Na hasło: Pszczółki! machaj rękami jak skrzydełkami, wydając przy tym dźwięk: bzzz, bzzz. Na hasło: Mrówki! w ciszy czołgaj się po podłodze. Następnie znów biegają swobodnie. Zabawę powtarzamy kilka razy.

A teraz usiądź i obejrzyj film pt. „Gdzie siedzi miś?”

https://www.youtube.com/watch?v=hOtF5ASCiTA

A teraz poćwicz z rodzicem.

Zabaw dydaktyczna „Góra- dół”

Rodzic snuje opowieść o misiu,  zachęca dziecko do wykonywania czynności oraz opowiadania misiowi:

-Misie jadą windą,(na kolanie), w górę, w dół, miś chce usiąść za dziećmi, przed dziećmi, z jednego boku, drugiego.

Misie jadą windą w górę, w dół- misiu opowiada: co widzi u góry, co na dole.

A teraz wykonaj kartę pracy „Gdzie siedzi miś”(plik w załączniku)

Skorzystaj z pliku Zabawy multimedialne/ Matematyczne ZOO/Zerówka/ Kierunki i położenie/ nad, pod, obok.

Udanej zabawy!

 


 

27.03.2020r. - piątek

Pobawcie się z rodzicami przy piosence pt. „Wiosenne porządki” 

 

W naszym ogródeczku zrobimy porządki,     (kładziemy ręce na biodra i kołyszemy się lekko)
zrobimy porządki, zrobimy porządki.
Wygrabimy ścieżki, przekopiemy grządki,      (naśladujemy grabienie ścieżek i przekopywanie grządek)
przekopiemy grządki, raz, dwa, trzy.

 

Potem w miękką ziemię włożymy nasionka,   (kucamy i wkładamy nasionka w ziemię)
włożymy nasionka, włożymy nasionka.
Będą się wygrzewać na wiosennym słonku,   (w pozycji stojącej naśladujemy wiosenne słonko)
na wiosennym słonku raz, dwa, trzy.

 

Przyjdzie ciepły deszczyk i wszystko odmieni,     (naśladujemy padający deszcz)
wszystko odmieni, i wszystko odmieni.
W naszym ogródeczku grządki zazieleni,              (wskazujemy jedną ręką na grządki)
grządki zazieleni, raz, dwa, trzy.                           (na słowa raz, dwa, trzy klaszczemy w dłonie)

 

Spróbuj wykonać prosty eksperyment z mamą: „Jak założyć hodowlę rzeżuchy?”

 

Jak założyć hodowlę rzeżuchy

Dbaj o niego codziennie, a będziesz miał swój własny ogródek na parapecie w domu.
A za tydzień…zjesz pyszne kanapki z rzeżuchą.
Jeśli będzie ci się nudziło:
Wykonaj „Biedronkę” 3-latki-  według wzoru. Naklej na skrzydełkach kropki wykonane z czarnej plasteliny.
4-latki :Wykonaj kartę „Sukienka Pani Wiosny” – obrysuj kwiaty po śladach, wypełnij kolorem. Zwróć uwagę na kolory kredek.
 
 

 

 

 

26.03.2020r. - czwartek

- Ćwiczenia w formie opowiastki ruchowej „W ogrodzie kwiatów”
Pomoce: dowolna, rytmiczna, wesoła melodia, lina (sznurek, skakanka), kartki lub stare gazety
1. Zabawa ożywiająca „Motylki w ogrodzie kwiatów”.
N. włącza nagranie dowolnej, rytmicznej, wesołej melodii i zwraca się do dzieci: Wyobraźcie sobie, że jesteście motylkami, które fruwają z kwiatka na kwiatek. Biegajcie ostrożnie między nimi w rytm muzyki, machajcie skrzydełkami. Gdy muzyka ucichnie, ukucnijcie – motylki siadają na kwiatkach.
 2. Ćwiczenie dużych grup mięśniowych „Kwiatki do słonka”.
N.: A teraz jesteście kwiatkami, które rano budzą się i odwracają swoje główki do słonka. Połóżcie się na podłodze, zwińcie w kłębuszek. Gdy włączę muzykę, będziecie powoli wstawać, rozprostowywać się i wysoko uniesiecie główki i rączki do góry, do słonka.
3. Zabawa na czworakach „Pszczółki”. N.: Pszczoły też lubią kolorowe, pachnące kwiatki. Zamieniam was teraz w takie pszczółki. Ostrożnie, na czworakach przechodźcie i przeskakujcie z kwiatka na kwiatek.
4. Ćwiczenie tułowia – skręty z elementami równowagi „Podlewamy kwiaty”. N. rozkłada na podłodze długą linę i zwraca się do dzieci: To jest ścieżka między naszymi grządkami z kwiatami, które będziemy podlewać. Ustawcie się za liną. Bardzo powoli, żeby nie spaść, będziecie przechodzić po linie. Rączki złóżcie tak, jakbyście trzymali w nich konewkę z wodą. Idąc po ścieżce, udawajcie, że podlewacie kwiatki raz z jednej, raz z drugiej strony ścieżki.
5. Skoki „Skok z kamienia na kamień”. N. dalej za liną układa na podłodze nieregularną ścieżkę z kartek Lu starych gazet i zwraca się do dzieci: Wśród trawy w naszym ogrodzie jest ścieżka z kamieni. Idźcie dalej, aż do tej ścieżki, i skaczcie z kamienia na kamień.
 6. Ćwiczenie uspokajające. N.: To był pracowity poranek. Czas na odpoczynek. Połóżcie się na podłodze, zamknijcie oczy i powoli oddychajcie. Wdech nosem i wydech powietrza ustami.
- Teraz wybierz się na spacer z mamą.
  1. Spacer w pobliżu domu i w miarę możliwości obserwacja zmian zachodzących wiosną w przyrodzie.
  2. Rozmowa na temat obserwacji dokonanych podczas spaceru. Swobodne wypowiedzi dzieci.
  3. Zagadki słowne. Rodzic zadaje pytania, a dziecko odpowiada na nie: TAK lub NIE. Przykłady pytań: Czy wiosną zakwitają kwiaty w ogrodzie? Czy wiosną wracają do nas ptaki z ciepłych krajów? Czy krokusy są wiosennymi kwiatami? Czy wiosną drzewa wypuszczają młode listki? Czy wiosną zbieramy kasztany? Czy wiosną odlatują ptaki do ciepłych krajów? Czy wiosną jarzębina ma czerwone korale? Czy wiosną spadają z drzew kolorowe liście?

-Słuchanie opowiadania Urszuli Piotrowskiej Trampolinek szuka Wiosny.

Trampolinek szuka Wiosny
Pewnego dnia Trampolinek dowiedział się, że Zima spakowała walizki i wyjechała do swojej śnieżnej krainy . –  I co teraz będzie? – zapytał pluszowy Zajączek . –  Wiosna, Zajączku! – zawołał Trampolinek . – Hej, hop! Muszę sprawdzić, czy już przyszła . I pobiegł na podwórko . Pod płotem leżały jeszcze resztki śniegu . –  Gdzie zacząć poszukiwania Wiosny? – zastanawiał się Trampolinek . –  A ja wiem, nie powiem – usłyszał wesoły głos . – Kto to mówi? –  Popatrz, to ja! I Trampolinek zobaczył promyk słońca, który zatańczył na śniegu i śnieg zaczął zamieniać się w kałuże . –  Widzisz, tu jest już Wiosna, robi się cieplej i dni są coraz dłuższe . –  Idę na spacer – postanowił Trampolinek . – Będę jej wszędzie wypatrywał . I poszedł, tup, tup, hopsasa . Minął domek z ogródkiem . A tam ktoś zgrabiał stare liście i przycinał gałązki . –  Dzień dobry – odezwał się Trampolinek . – Co pan robi? –  Porządki w ogródku, bo Wiosna wybiera się do mnie z wizytą . Zobacz, zostawiła mi wiadomość . I pokazał Trampolinkowi grządkę, na której rosły białe przebiśniegi . –  Hej, hop! Bardzo piękna wiadomość . Do widzenia! Poszedł dalej, tup, tup, hopsasa . Wtem nad jego głową przeleciały skowronki . Jak pięknie śpiewały! Trampolinek wsłuchał się w melodię i też zaśpiewał: A to przecież są skowronki, znają bory je i łąki. Lecą na spotkanie Wiosny, niosą dla niej śpiew radosny. I w doskonałym humorze poszedł do parku . A tam na gałęziach hasał znajomy Wietrzyk . –  Czy była tu Wiosna? – zapytał Trampolinek Wietrzyka . –  Tak, wiu, wiu . . . Pogłaskała wierzbowe kotki i poszła dalej . Trampolinek roześmiał się z żartu Wietrzyka . Kotki to bazie . Wszyscy bazie znają i lubią . –  Przyjdź, Trampolinku, za kilka tygodni – zapraszał Wietrzyk . – Zobaczysz, jak w parku będzie pięknie i kolorowo . Już się Wiosna o to postara, wiu, wiu… Trampolinek wracał zadowolony do przedszkola i układał nową piosenkę .
Idzie Wiosna i od nowa cały świat chce pomalować. I już wkrótce sto kolorów będzie w lesie i na polu, i w ogródku, i na łące, a pozłoci wszystko słońce. Hej, hop!
 
  1. Rozmowa na temat opowiadania. Czego szukał Trampolinek? Jakie oznaki wiosny zobaczył? Z kim rozmawiał w czasie spaceru?
  2. Spróbuj zaśpiewać piosenkę „W moim ogródeczku” (utrwalenie słów i melodii).
  3. Wykonaj wybrane ćwiczenia zmieszczone załączniku poniżej (Pliki do pobrania)



25.03.2020r. - środa

- Zapraszamy do zabawy integrującej grupę „Wiosna się budzi”.
Dzieci naśladują ruchem toczenie kul śniegowych i lepienie bałwana.  Następnie  weź kolorową chusteczkę (apaszkę) i tańcz w rytm dowolnej muzyki, kręcąc chustkami: najpierw pojedynczo, potem w parze z rodzicem, w trójkach z rodzeństwem.
 
- Obejrzyj w dostępną w domu album lub książkę przyrodniczą. Wyszukaj z pomocą rodzica informacji o wiośnie.
 
- Zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa „Deszcz – Śnieg”.  Opis zabawy poniżej
 
Stań na dywanie. Na hasło: Deszcz – biegaj z uniesionymi rękoma  dłońmi nad głową (imitując parasol). Na hasło: Deszcz – maszeruj pochylony do przodu i rękoma naśladuj toczenie kul do przodu.
 
- Posłuchaj piosenki „W naszym ogródeczku” (słowa K. Różecka, muz. M. Kaczurbina)

 
W naszym ogródeczku
zrobimy porządki }3razy
Wygrabimy ścieżki
przekopiemy grządki,
przekopiemy grządki raz, dwa, trzy.

Potem w miękką ziemię
wsiejemy nasionka }3razy
Będą się wygrzewać
na wiosennym słonku,
na wiosennym słonku raz, dwa, trzy.

Przyjdzie cieply deszczyk
i wszystko odmieni } 3 razy
W naszym ogródeczku
grządki zazieleni,
grządki zazieleni raz, dwa, trzy.
 
 i odpowiedz na pytania:
 
  1. Co robiły dzieci w ogródku?
  2. Co to jest ścieżka?
  3. Co to jest grządka?
  4. Co włożyły dzieci do ziemi?
  5. Jakimi narzędziami ogrodniczymi wykonuje się prace w ogródku? (utrwalenie nazw narzędzi ogrodniczych)
Karta pracy dla 4-latka: nr 54
Karta pracy dla 3- latka: nr 45

 

24.03.2020r. - wtorek

- Posłuchajcie wierszyka  D. Gellner „Wiosenne porządki” (nie podawać tytułu wiersza przed czytaniem)

Gdy chodzi wiosna po ogródku, sieje coś i sadzi.
Z wiosennymi porządkami dobrze sobie radzi.
Płot maluje, ścieżki grabi grządki przekopuje.
Kto chce piękny mieć ogródek,niech ją naśladuje.
 
- Spróbujcie odpowiedzieć na pytania:
1.Kto robił porządki w ogródku?
2. Jakie porządki robiła wiosna?
3. Dlaczego wiosna musiała robić porządki?
4. Jak wyglądają trawniki i ogrody po zimie?
5. Jakich narzędzi potrzebowała do grabienia i przekopywania grządek?
6. Jaki tytuł mógłby mieć ten wiersz?
 
- Wybierzcie sobie jedną kolorowankę narzędzi ogrodniczych i pokolorujcie ją (kolorowanki do pobrania nizej w zakładce Pliki do pobrania).


23.03.2020r. - poniedziałek

 Pokolorujcie kółeczka pod takimi samymi rysunkami, jakie widzicie w ramkach (karta do pobrania poniżej w zakładce: Pliki do pobrania)

 

Zapraszam do wspólnej zabawy przy piosence - masażyku "Wszyscy dla jednego"

 

 

 

 

 

Artykuły