Miejskie Przedszkole Publiczne nr 5 im. Jana Brzechwy w Bolesławcu

Grupa III "Krasnoludki"

 Witamy Was  drogie „Krasnoludki” i witamy Waszych Rodziców, bez pomocy których te zajęcia nie byłyby możliwe. W związku z zaistniałą sytuacją w miarę możliwości będziemy się z Państwem kontaktować właśnie w ten sposób i będziemy przekazywać Wam zadania na każdy dzień tygodnia.

Zapraszamy Was również do korzystania z zakładki "Zabawy multimedialne", gdzie można znaleźć wiele ciekawych i rozwijających ćwiczeń interaktywnych.

Gdybyśmy spotkali się w przedszkolu, w tym tygodniu mówilibyśmy o wiosennym sprzątaniu. Ponieważ jest to niemożliwe, proponujemy Wam zajęcia w domu z rodzicami następujący sposób:

 

 KONKURS!!!

Zapraszamy dzieci z rodzicami do udziału w konkursie 

„Dobre słowo antywirusowe - #zdomumówięcześć!”

pod Patronatem Honorowym Prezydenta Miasta Bolesławiec

 

W tym dla nas trudnym czasie  musimy zostać w domu dla naszego i wspólnego bezpieczeństwa. Nie możemy spotykać się z rodziną i przyjaciółmi. Mamy dla Was konkurs na krótki filmik ( ok. 20 s) Chwyć za telefon, tablet lub usiądź przed komputerem i nagraj filmik ze słowami otuchy lub życzeniami. Czekamy na Wasze filmiki, niech pomogą Wam rodzice, starsze rodzeństwo. Trzy najlepsze filmiki zostaną nagrodzone i wyemitowane.
 
Regulamin Konkursu
 
  • Organizator:
Bolesławiecki Ośrodek Kultury – Międzynarodowe Centrum Ceramiki w Bolesławcu
  • Patronat:
Patronat Honorowy Prezydenta Miasta Bolesławiec
  • Założenia wstępne:
1. Oficjalna strona informacyjna:
www.bok.boleslawiec.pl, a także Facebook: www.facebook.com/bokmcc/
 Część konkursową obejmuje nagranie i przesłanie do Organizatora 20 sekundowego filmiku ze słowami otuchy, pozdrowieniami w tak trudnym dla nas wszystkich czasie.
  • Termin Konkursu:
30 marca – 13 kwietnia 2020 r.
kontakt: e-mail: animacja@bok.boleslawiec.pl
  • Uczestnicy:
W Konkursie mogą wziąć udział:
- dzieci w wieku przedszkolnym,
- uczniowie szkół podstawowych,
- uczniowie szkół ponadpodstawowych.
 
Regulamin,  warunki uczestnictwa oraz oświadczenie do pobrania poniżej w zakładce: Pliki do pobrania.
 
Zapraszamy do uczestnictwa!
 

 

03.04.2020r - piątek

Temat : Ogień- zajęcia badawcze

Posłuchaj wiersza U.Piotrowskiej  "Ogień" - poproś mamę o przeczytanie                    

Ogień , jak wiecie ma mnóstwo zalet,

daje nam światło, gdy świecę palę,

ciepłem z kominka pokój ogrzewa

służy,gdy obiad gotować trzeba.

Ostrożnie jego przyjmuje dary,

bo nawet iskra wznieca pożary.

Rozmowa z mamą natemat ognia ( mama wyjaśnia dziecku, że ogień daje światło, ciepło ale trzeba się z nim obchodzić ostrożnie , bo może być przyczyną pożaru).

Przypomnij i utrwalaj z mamą numery alarmowe

999

998

997

112

Wskaż , który numer jest do straży pożarnej.

Zabawa badawcza "Która świeca zgaśnie szybciej?"(KP4 S.53)

Poproś osobę dorosłą,żeby palące się świeczki nakryła dużym i małym słoikiem. Sprawdź, co się stanie. Który płomień zgaśnie szybciej?( mama wyjaśni że dłużej pali się świeczka w słoiku większym ponieważ jest w nim tlen, płomień pali się dotąd, aż w słoiku będzie powietrze z tlenem.

Zabawa badawcza "Skąd się bierze ciepło?"

Weź słoik i sprawdź , czy jest on ciepły czy zimny.Poproś osobę dorosłą, żeby nakryła słoikiem zapaloną świeczkę.Policz do dziesięciu i sprawdź ponownie, czy zmieniła się temperatura słoika. Powiedz mamie dlaczego teraz słoik jest ciepły?

Pobaw sie z mamą i rodzeństwem w zbawę "Ogień"

Mama rzuca piłką do dziecka, ale gdy powie "ogień", dziecko nie łapie piłki, jeśli złapie odchodzi z zabawy.Potem bawicie się jeszcze raz ale teraz ty rozpoczynasz zabawę .Pamiętaj aby podczas rzucania piłką mówić słowo "ogień"

Wykonaj ćwiczenie w KP 4 s.56 (6l) Jak sądzisz, jakimi zmysłami można poznać ogień?Narysuj dowolny znaczek.

Wykonaj ćwiczenie w KP 4 s.51. Poproś mamę aby przeczytała , o czym rozmawiają Norbert z  tatą.

Narysuj w ramkach tyle gwiazdek, ile wskazują cyfry.(6l)

 Pokoloruj rytmy według wzoru (5l)-pliki do pobrania

 

 


02.04.2020r - czwartek

 

Temat: Kiedy jest noc?

 

Rozwiązywanie zagadek

Poproś mamę , aby przeczytała ci zagadki

 

Żółte, okrągłe, wysoko na niebie.
Wysyła promienie do mnie i do ciebie. (słońce)


Bywa kulisty, bywa jak rożek.
Pojawia się nocą w srebrzystym kolorze. (księżyc)


Rozsypane po niebie nocą
w złocistym kolorze do nas migocą. (gwiazdy)

 

 Wyjaśnienie następstwa dnia i nocy - 

 Paxi - Dzieńnoc i pory roku - YouTube

 Powiedz o jakiej porze dnia wykonuje się następujące czynności - rano czy wieczorem 

Budzimy się.
Kładziemy się spać.
Myjemy zęby.
Jemy śniadanie.

 

Karta pracy 4 s.50 - 6l.

karta pracy 3s.56 - 5l.

 

Posłuchaj - historia zegara

https://www.youtube.com/watch?v=gESdVXEUSVs -

 

Posłuchaj tykanie zegara -odgadnij jaki to zegar


 

Posłuchaj piosenki pt. "U zegarmistrza".

 


Pokoloruj wybrany obrazek - pliki do pobrania 

 

01.04.2020r - środa

Temat: Słuchanie opowiadania "Kto nie śpi w nocy"

Posłuchaj opowiadania , które przeczyta ci mama.

Trampolinek dowiedział się, że są takie zwierzęta, które lubią noc. I koniecznie chciał któreś z nich spotkać.
– Dzisiaj nie pójdę spać! – postanowił.
Przygotował kanapki, termos z ciepłą herbatą, kocyk oraz latarkę i poszedł do przedszkolnego ogródka.
Usiadł na ławce pod drzewem, otulił się kocem i czekał.
Najpierw podziwiał księżyc, który wyglądał jak pyszny rogalik, potem obserwował gwiazdy, a one migotały i migotały.
– O! – zawołał. – Znalazłem Wielki Wóz na niebie.
– Hu, hu, któż to w nocy hałasuje, hu, hu? – odezwał się jakiś pohukujący głos.
Trampolinka tak wystraszyło to pohukiwanie, że aż podskoczył i schował się pod ławkę.
– Przepraszam, hej hop, a kto pyta?
I wtedy na ziemię sfrunął duży ptak. Trampolinek zobaczył wpatrzone w siebie wielkie oczy, okrągłą, ruchliwą głowę
i domyślił się, że stanełą przed nimi Sowa.
– Czy nie powinieneś teraz spać, Trampolinku, hu, hu? – zapytała, pomagając mu wyjść spod ławki. –
Słyszałam cię daleko, daleko stąd.
– Naprawdę? – zdziwił się Trampolinek.
– Naprawdę. Mam bardzo dobry słuch. Słyszę nawet najmniejszy szmer.
– A ja w ogóle nie słyszałem, jak pani przyleciała.
Sowa rozejrzała się uważnie dookoła, żeby sprawdzić, czy nikogo obcego nie ma w pobliżu, i powiedziała:
– Zdradzę ci pewien sekret. Moje pióra są otoczone puchem i dzięki niemu nie słychać, jak frunę, hu, hu.
– Też chciałbym poruszać się tak cichutko – westchnął Trampolinek.
Zrobił ostrożnie kilka kroków, a tu zaskrzypiała podeszwa w buciku, a tu zaszeleściło ubranko, a tu potrącił kamyk.
Zrobiło mu się z tego powodu bardzo smutno.
– Nie martw się, Trampolinku – pocieszała go Sowa. – Latam bezszelestnie, ale nie potrafię skakać na trampolinie
tak jak ty, hu, hu.
I odleciała, a Trampolinek znowu został sam. Zjadł wszystkie kanapki i wypił herbatę. Trochę mu się nudziło,
więc włączył latarkę i kierował światło raz na drzewo, raz na trampolinę, raz na huśtawki.
I gdy tak bawił się latarką, przyleciały ćmy.
– Jejku, jejku! – wołały – Jakie zaczarowane światełko!
Przysiadły na latarce, rozłożyły skrzydełka na boki i plotkowały jak nakręcone. A jedna połaskotała Trampolinka
skrzydełkiem w policzek i wyszeptała do ucha:
Opowiem ci tylko tyle:
ćmy są to nocne motyle, do światła pędzą jak strzały,
więc zgaś latarkę, mój mały.
Nagle latarka sama zaczęła gasnąć i ćmy odleciały, a księżyc pokazywał im drogę.
– Och, nie mam już światła. Teraz trudno będzie wrócić do sali.
– Nic się nie martw, łaaa – usłyszał nagle swojego przyjaciela, pluszowego Tygryska. – Przyszedłem po ciebie, bo też
dobrze widzę w nocy.
– Hej hop, Tygrysku – zdumiał się Trampolinek. – Nie słyszałem, jak nadchodzisz.
– Bo potrafię skradać się bez szelestu, łaaa – zaryczał z dumą Tygrysek.
– Ale głos masz bardzo, bardzo donośny – pokiwał głową Trampolinek.
I poszli do przedszkola. W sali było cichutko, tylko Zajączek pochrapywał. Ciekawe, czy sowa to słyszała?
Urszula Piotrowska

Porozmawiaj z mamą  na temat opowiadania: Co widział Trampolinek na niebie w nocy? Jakie spotkał zwierzątka?

Wykonaj ćwiczenie w karcie pracy 4 s.48-49 .

Ułóż wyrazy z sylab zapisanych na takich samych serwetkach.Odczytaj te wyrazy.Przeczytaj z mamą wyrazy , które pomogą Ci odgadnąć, o czym śni Trampolinek.Narysuj sen trampolinka.Napisz po śladzie sylaby i odczytaj je z mamą a potem samodzielnie.Utrwalaj poznane litery.

Ulep z plasteliny lub ciastoliny zwierzątka jakie lubisz. 

 

31.03.2020r wtorek

Temat: Poznajemy literkę N

Zabawa "Zegary"

Pobaw się z mamą w naśladowanie odgłosów różnych zegarów:

zegar ścienny -bim - bam - bom

zegar na rękę  - cyk,cyk,cyk

zegar z kukułką - kuku,kuku

Otwórz karty pracy 4 s.46 i opowiedz, mamie co robi Trampolinek w nocy i o poranku - 6l.

5l. -opowiedz mamie jakie czynności możesz wykonywać w dzień , a jakie w nocy.

Posłuchaj wyrazy, które przeczyta ci mama"noc, nos narty, nuty, Norbert - wskaz miejsce występowania litery n  w wyrazach( podziel na sylaby i głoski)

Karta pracy 4s.46-47 dokończ pisać po śladzie małą i wielką literę n, wskaż miejsca występowania litery n w modelach wyrazów , nalep podpisy do zdjęć. - 6l.

katra pracy 3s.54 - pokoloruj lub wyklej dowolnym materialem literę N - 5l.

 

Rozwiąż zagadkę przeczytaną przez mamę

Pięknie wygląda na tafli wody

słynie z niezwykłej swojej urody.

Ma duże liście ,różowe płatki.

To kwiat naprawdę niezwykle rzadki.( nenufar, lilia wodna)

 

 Lilia wodna

 

 

Wykonaj pracę plastyczną - "nenufary"

Potrzebna będzie ci zielona kartka na liście, różowa,biała, kartka na płatki i żołta kartka na środek kwiatka

 Wykonaj pracę plastyczną według własnego pomysłu . 

 

30.03.2020r - poniedziałek

Temat: Poznajemy cyfrę 7


Posłuchaj wiersza , który przeczyta ci mama

 

Muzyczny tydzień
W poniedziałek pani
daje nam bębenki,
 i na tych bębenkach
 wesoło bębnimy
 
A we wtorek sobie
 słuchamy piosenki,
 potem ją śpiewamy
 – bardzo to lubimy
 
W środę się uczymy,
 jak tańczyć parami,
 w czwartek do opery
 pani idzie z nami
 
W piątek pani klaszcze,
 a my powtarzamy,
 w sobotę na listkach
 i na trawkach gramy,
 a w niedzielę słucham,
 jak deszcz kapie z drzewa,
 bo także natura
 pięknie gra i śpiewa!
 
 Odpowiedz na pytania które zada ci mama
-Co robiły przedszkolaki w kolejne dni tygodnia?
-Co ty lubisz robić w niedzielę?
-jaki dzień jest po środzie?
Wymień mamie po kolei dni tygodnia
 
Otwórz karty pracy 4 s.18-19 i wykonaj polecenia które przeczyta tobie mama(6l)
5 latki - pokoloruj cyfrę 7 lub wyklej dowolnym materiałem -Karty pracy nr3 s.36
 
Gdy zrobisz ćwiczenia pobaw się przy piosence "Gimnastyka"

 
 
 

 

 

 

 

27.03.2020r- piątek

Temat: Zabawy przy piosence "Marcowe żaby"

Piosenka "Marcowe żaby"


1. Już wiosna na polach sadzi krokusy,

 zając siedzi pod sosną, marzną mu uszy.

Ref. A żaby rechu- rech, żaby się cieszą,

 że ten marzec rechu- rech wszystko pomieszał.

 Raz słońce, a raz deszcz, idzie wiosna, a tu śnieg.

 Bo w marcu jak w garncu rechu- rech żabi śmiech.

2. A deszczem umyte drzewa są czyste,

 na gałązkach już rosną kotki puszyste.

Ref. A żaby…

 3. Na łące bociany głośno klekocą,

 rankiem słońce przygrzewa, mróz mrozi nocą.

 Ref. A żaby…

 Posłuchaj piosenki i odpowiedz na pytania dotyczące jej treści.

-co Wiosna sadzi na polach?

-co rośnie na gałązkach?

-co robią bociany na łące?

- gdzie siedzi zając?

Posłuchaj jeszcze raz piosenki i pobaw się razem z mamą( naśladuj jej tekst ruchem , możesz zagrać refren na grzechotce zrobionej przez mamę lub w inny sposób wybrany według twojego pomysłu.- Powodzenia.

Zabawa "Co lubi Wiosna?"- pobaw się z mamą

Mama wymieni wyrazy a twoim zadaniem będzie wybrać te, które kojarzą sie z Wiosną?Jeżeli podczas wymieniania odgadniesz wyraz  związany z Wiosną  to klaśnij w dłonie.Potem możecie sie wymienić i ty możesz podawać wyrazy, a mama odgaduje. (przykładowe wyrazy:MOTYLE,LODY,PIŁKA, KROKUSY,LOCKI, ŁOPATA, SAŁATA,TRAWA, BANANY, SASANKI,GRABIE , PTAKI...)

Zabawa "Wiosenna głoskomania"-pobaw sie z mamą w głoskowanie wyrazów związanych z Wiosną.Mama głoskuje a ty odgadujesz wyraz.Potem możecie się zamienić rolami.Powodzenia!

Zabawa słuchowa "Posłuchaj i powtórz".Mama wystuka tobie rytm na drewnianych klockach, a twoim zadaniem będzie go powtórzyć.Powodzenia!

Wykonaj ćwiczenie w karcie pracy4 na s.34- wykorzystaj do zadania nalepki.Poproś mamę o pomoc w przeczytaniu polecenia do zadania.Opowiedz mamie co widzisz na obrazku?

Wykonaj zadanie w karcie pracy4 na s.35.W każdym rzędzie skreśl te rzeczy, które twoim zdaniem nie pasują do pozostałych. Wyjaśnij dlaczego.Powodzenia

Posłuchaj wiersza czytanego przez mamę

,, Marcowe kaprysy”-B.Forma

Wymieszał marzec pogodę w garze,
Ja wam tu wszystkim zaraz pokażę,
Włożę troszeczkę deszczu, słoneczka promieni,
Domieszam wiatru ciepłego,
Smutno by w marcu było bez niego
Śniegu i burzy jeszcze troszkę dodam,
Będzie prawdziwa marcowa pogoda.

Porozmawiaj z mamą na temat treści wiersza i marcowej pogody.

Poproś mamę o kartkę , kredki i narysuj " Marcową pogodę"

Opowiedz mamie co narysowałeś gdy skończysz pracować. Powodzenia!

Chętne dzieci mogą pokolorować garnek z marcową pogodą- plik do pobrania poniżej

 

26.03.2020r -czwartek

Temat: Jak rośnie tulipan?


1. Nazywanie poszczególnych części roślin: korzeń, łodyga, cebulka, liście, kwiat.


2. Słuchanie wiersza Maciejki Mazan Pan Tulipan.


Pan Tulipan


– Drogi panie Tulipanie,
pan jest piękny niesłychanie!
– Niech pan powie, co się dzieje,
że pan z każdym dniem pięknieje?
– Tak, jak wszyscy tu w ogrodzie
w słońcu się wygrzewam co dzień,
piję deszcz i szybko rosnę,
by powitać panią Wiosnę!
Maciejka Mazan
3. Wypowiedzi dzieci na temat treści wiersza: Kto prowadzi rozmowę w wierszu?, O co zapytały dzieci Pana Tulipana?,
Czego potrzebują rośliny do wzrostu? Jakie kolory mają tulipany?


4. Próby inscenizacji treści wiersza – wcielanie się w role dzieci rozmawiających z panem Tulipanem i pana Tulipana,
odgrywanie scenek.
5. Zabawa ruchowa „Rośnie tulipan” – dzieci kucają, chowają głowę – mama dotyka dziecko w plecy, dziecko powoli wstaje, naśladując  wzrost kwiatka.


Karta pracy -str.27 zadanie 2 - 6 latki

Zadanie dla 5 i 6 latków

Przygotuj kartkę , kredki - narysuj